Adverticum Adserver

A mobilhirdetések jövője

2012. február 01. 10:51 - Czipperer Dia

Az online reklámok térnyerésével együtt nő a mobilhirdetésekre fordított költségek aránya is. A növekedés egyelőre gyorsabbnak látszik, mint azt sokan gondolták.

Az előrejelzések ezen a téren is 2016-ig becsülnek. Az amerikaiak több mint fele rendelkezik majd az elkövetkezendő öt évben tablettel vagy valamilyen hordozható notebookkal, emellett pedig ezek 87%-a birtokol valamilyen más mobileszközt is – legalábbis a kutatások szerint ez várható (Mediapost).

2010-ben még csak milliós nagyságrendről beszélhettünk a mobilköltés tekintetében, 2011-ben azonban fordult a kocka: elérte a milliárdos küszöböt (1,45 milliárd $). Erre az évre pedig megduplázódni látszanak az adatok az eMarketer becslései szerint, 2016-ra pedig 10-szeres növekedést várnak a mobilreklám-költéstől.

 

Mint ahogy az online terület térnyerése is lassabbnak mutatkozik nálunk, ezen a területen is lemaradásban vagyunk. Azonban sok hazai kutatás igazolja, hogy a magyar fiatalok jelentős része birtokol valamilyen mobileszközt, sokan közülük pedig okostelefont is. A Gfk Hungária novemberi statisztikái szerint egymillió magyar használ okostelefont, vagyis minden tizedik ember. De vajon hány ember rendelkezik egyáltalán bármilyen mobilkészülékkel?

Pontos adatokat nehéz megállapítani, hiszen napról napra növekszik a mobil-előfizetők száma; 2008-ban például már több mint 11 millió előfizetés volt Magyarországon. Az elmúlt évben körülbelül több mint 6 millió mobiltelefon-tulajdonos volt az országban, és az előfizetők száma nagyjából ennek a duplája.

Bár ezzel jócskán le vagyunk maradva a nyugat-európai átlagtól, mégis növekedés tapasztalható e téren.  Az Adverticumnál is több mobilwebes illetve inApp kampányt indítottak 2011-ben, többek között a Peer mobilalkalmazásaiban is zökkenőmentesen zajlott a hirdetéskiszolgálás az elmúlt évben. A hirdetők jelentős része azonban még nem ismeri fel az ezen a területen rejlő lehetőségeket.

Igaz, hogy a célcsoport egy bizonyos szegmense érhető csak el ezen a platformon, azonban ez a rész igen nagy hatékonysággal, hiszen a különféle célzásokkal valóban minőségi eredményeket érhetünk el az elköteleződés, interaktivitás tekintetében.

Mennyiség nem egyenlő minőség: ezt kellene tudatosítani. Lehet, hogy a kevesebb néha több. Talán ez az, amire Amerikában már rájöttek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr1004042861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.