Adverticum Adserver

A hatékonyság fokmérője

2011. december 12. 09:38 - Czipperer Dia

Nem elég hirdetni, jól kell hirdetni. Sok bejegyzésben kitértünk már arra, hogyan lehet hatékonyan, egyedi módon reklámozni: év végére való tekintettel átfogó összegzést adunk minderről.

Sorrendet nehéz felállítani, hiszen az egyik elem majdnem hogy nélkülözhetetlen, ha nincs ott a másik. A lényeg, hogy valamennyit integráltan érdemes használni, hiszen a célunk a figyelemfelkeltés.

Szó esett a hirdetés formájáról: milyen típusú display a legnépszerűbb manapság, mivel érhetünk el igazi elköteleződést? Nos ez nem más, mint a videóhirdetés. Átfogó üzenet, figyelem megragadása, érzelem kiváltása a fogyasztóból – mind-mind olyan tényezők, melyek nélkül egy hirdetés aligha lehet hatékony.

Aztán ott van a megfelelő platform kiválasztása. Mert nem mindegy, hol hirdetünk. Tudni kell haladni a technológiai változásokkal. A TV vagy az egyszerű asztali PC már nem a legjobb módja annak, hogy a releváns célcsoportot megragadjuk. Helyette inkább válasszuk a „fogyasztóval való érintkezés elsődleges eszközét” a mobiltelefont. Okostelefonok, táblagépek veszik át a hordozható számítógépek helyét, itt a legeredményesebb interakcióba lépni a felhasználóval.

Ha mindez megvan, még mindig nem vagyunk készen: jöhet a megfelelő célzás. Ugyanis nagyon nem mindegy, kiknek szánjuk az adott hirdetést, és az sem, hogy hol szeretnénk elérni őket. Az Adverticum AdServere segítségével például felhasználói nyomonkövetés szerint is targetálhatjuk hirdetéseinket (M.O.R.E.), de az egyszerűbb célzási módszerek is jelentős hatásfoknövelő tényezők lehetnek. Ilyen például (mobilnál maradva) a készülék gyártójára, képernyő felbontására, stb. való targetálás. 

Íme a jövő meghatározó hirdetési formája: mobil videóhirdetés megfelelő célzással. Na jó, kicsit leegyszerűsített a dolog, hiszen nem minden fekete vagy fehér. Ott van például az IAB Rising Stars Adverticum által is használt Filmstrip vagy Billboard bannere. Szintén figyelemfelkeltő, komplex üzenet közvetítésére alkalmas display típusok. De mégis egyértelműen látszik, mik lesznek a jövő meghatározó trendjei. Ezek mellett persze a releváns üzenet léte a nélkülözhetetlen alap.

Most ezekkel lehet „kitűnni a tömegből”, hiszen hirdetők hada árasztja el a webet online reklámokkal. Pár év múlva talán ez is csak egy elcsépelt megoldás lesz, most viszont ezen elemek hatékony integrálásával egy „jó” hirdető igazi elköteleződést, nagyobb mértékű interakciót érhet el a fogyasztók részéről.

Ahogy karácsonykor is: a fa az alap (jól felépített, releváns üzenet), amelyre a díszek kerülnek (típus, platform, célzás).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr323457221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.