Adverticum Adserver

Tűnj ki a tömegből!

2011. november 10. 22:53 - Czipperer Dia

Online hirdetőként sok kihívással találja szembe magát az ember: nemcsak a célcsoportot, az üzenetet kell meghatározni, hanem a közlés módját is. A sok lehetőség közül melyik is az, amelyikkel valóban elérem a célom.

Ma már nem elég  egy ütős reklámot összehozni – kitűnni a tömegből ennél több kell. Hirdetők milliói árasztják el a webet, miért pont a mi hirdetésünk lenne egyedi?

Számos display típus, egyszerű és összetett targetálások, retargeting – ezek az alapjai egy jól pozícionált hirdetésnek. Nem elég tömegesen lőni a semmibe a reklámokat, jól átgondolt marketingstratégia szükséges ahhoz, hogy valóban sikeresek és költséghatékonyak legyünk.

Kiknek szánom a hirdetést, mikor jelenjen meg, milyen formában, hányszor, mi alapján, és milyen platformokon? A kérdések, melyek elengedhetetlenek a tudatos tervezés során. Ezeket már sok hirdető kezdi felismerni és tudatosítani magában, így komoly harc indult meg a célcsoport eléréséért és mozgósításáért, a piacon maradásért.

Nem a klikkelés számít, mint ahogy azt sokan gondolják – legtöbbször egy jó hirdetésre nem kattintanak (Adage, Adweek). Egy reklám attól lesz jó, hogy képes hatást generálni, érzelmeket kiváltani az emberekből. Erre a legmegfelelőbb az online videóhirdetés.

Sok szakember foglalkozik azzal, mért olyan népszerűek és sikeresek a videóreklámok. Azt állítják, hogy képesek megragadni a figyelmet pont jellegükből adódóan. Egy videó tölténetet mutat be számunkra, amely érzelmeket válthat ki belőlünk, valamint ébren tartja figyelmünket is. Ezek jobban is teljesítenek a többivel szemben, egyértelműen hatásossabbak, mint bármelyik displaytípus.

Azért nem árt tudatosítani magunkban: attól, hogy videóhirdetést alkalmazunk, még nem biztos, hogy nyert ügyünk van. Tenni is kell azért, hogy eredményesek legyünk. Ez esetben is ugyanolyan fontos, hogy a siker érdekében az egyszerű egyirányú kommunikáció alapjaira támaszkodjunk: releváns üzenetet kommunikáljunk, megfelelő célcsoport számára és a lehető legjobb helyen.

Amerikában a 2012-es ciklus jelöltjei – egy kivételtől eltekintve – mind az online videóüzenetekben látják sikerük kulcsát. Michele Bachman volt az első ilyen hirdető, mostanra azonban már csak a második helyen áll – megelőzte Mitt Romney.

Nemcsak a politikusok ismerték fel az Egyesült Államokban az online videóban rejlő lehetőségeket, más körökben is egyre népszerűbb ez a típusú reklámozás. A hirdetők háromnegyede alkalmazza valamilyen formában. Legtöbben (63%) a pre-roll és a mid-roll típust alkalmazzák, ezek a legnépszerűbbek.

Az eMarketer adatai (ábra)

A pre-rollt az Adverticum is alkalmazza: ennek során a hirdetés az adott videó elején jelenik meg, míg a mid-roll esetében a videó közepén tűnik fel a hirdetés. Van ennek a fajtának egy harmadik típusa is, a post-roll, amikor a videólejátszás során jelenik meg. Ez történhet folyamatos videólejátszás közben, és megállított videó mellett is.

Sokak szerint negatív hatásként fogható fel az, hogy a videóhirdetések félbeszakítják a felhasználói élményt, kizökkentik a usert. Ugyanakkor pont ezzel érik el azt a hatást, hogy megragadja és ébrentartja az emberek figyelmét.

Ez nem egyszerűen egy szokványos hirdetés, hanem egy komplett üzenet. Képes a már említett  érzelemgenerálásra, figyelemmegragadásra – melyek nem elhanyagolható tényezők. Az ismeretlenből ismert lesz, szimpátiát kelt a nézőben. Persze semmi sem tökéletes, mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya egyaránt. A hirdetőknek mérlegelni kell, mi éri meg számukra, mi az, amivel a legnagyobb hatást képesek elérni.

Látható, hogy Amerikában már rájöttek arra, hogy ez az, amivel valóban megfogják az embereket. De mégis mi ez a plusz? Elsősorban az, hogy a videóhirdetés nem reklám-, hanem élményszerű. Nem jó, ha a felhasználó érzi, hogy megint egy újabb hirdetést lát. Élvezze, amit néz, és ragadjon meg a tudatában – ez a cél.

Korábbi bejegyzésünkben már foglalkoztunk azzal, hogy az online hirdetések interaktív kommunikációt tesznek lehetővé a fogyasztóval, így aktivizálni is tudjuk őket. Ez elősegíti a márkahűség kialakulását is. (ld. Az interaktív videóhirdetések nagyobb fogyasztói elköteleződésre adnak lehetőséget). Ezt úgy teszi, hogy a felhasználó mindeközben jól szórakozik.

Másodsorban nemcsak hirdetési helyeken, hanem online videólejátszás során is elérhető a fogyasztó. Ez a hirdetéstípus lehetőséget ad arra, hogy új területen, nem szokványos módon érjük el a fogyasztót. Továbbá az Adverticumnál az összes targetálási funkció használható a videobannerekhez, így valóban célcsoport-specifikus hirdetéseket hozhatunk létre.

Tehát a lehetőség minden hirdető számára adott. Mindehhez azonban kell még egy kis fűszer is: Légy kreatív és merj gondolkodni!

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr873369611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.