Adverticum Adserver

Hogyan alakul a display piac

2011. június 10. 11:16 - cseross

A New York-ban megrendezésre kerülő Internet Week konferencián Neal Mohan, a Google Display Advertising alelnöke, tartotta a keynote előadást, melyben a display piac várható jövőjéről beszélt. Szót ejtett többek között a hirdetések számáról, engagementről, mérésről és a display hirdetések kedveltségéről is.

Nézzük, melyek voltak a legfontosabb megállapításai:

  • A display hirdetések száma negyedével csökkenni fog. Az embereket napi szinten nagyon sok, túl sok, display hirdetéssel találkoznak, melyek nagy részével nem lépnek semmilyen kapcsolatba. Ez idővel ahhoz  fog vezetni, hogy kevesebb hirdetést látunk majd, de ezek remélhetőleg jobbak lesznek.
  • Az engagement arányok a display hirdetések esetén 50 százalékkal nőni fognak. A reklámok sokkal relevánsabbak, megnyerőbbek és vonzóbbak lesznek, és kevesebbet is fogunk belőlük látni, az emberek szívesebben lépnek velük valamilyen interakcióba.
  • Az emberek az általuk látott reklámok 25 százalékát maguk választják majd ki. Kiválaszthatják, hogy megnéznek vagy sem egy videós hirdetést,  megadhatják az érdeklődési körüket, de akár fel is iratkozhatnak reklám csatornákra, összességében befolyásolhatják, hogy mikor és hogyan akarnak reklámokat nézni.
  • A kampányok 35 százalékánál a klikkelésnél és konverziónál mélyre hatóbb mérőszámokat fognak használni. Ebben elsősorban a technológiai fejlődés segítheti a piaci szereplőket, és akár az érzelmi kötődést vagy az offline viselkedésre való hatást is mérni tudják majd. Ez várhatóan nem a közeljövőben fog bekövetkezni, de a Google szerint ezek lesznek majd az elsődleges mérőszámok, melyek elősegíthetik majd, hogy a hirdetők olyan reklámokat adjanak a fogyasztóknak, melyeket ők szívesen néznek.
  • Napi 25 milliárd hirdetésnél láthatjuk majd, hogy miért jelent meg nekünk az adott reklám. A viselkedés alapú hirdetések elterjedésével lett igazán fontos, hogy a felhasználók tisztában legyenek vele, hogy milyen adatokat gyűjtenek róluk, és ezeket miként használják fel.  
  • Az internetező amerikaiak 40 százalékának a display hirdetés lesz a kedvenc reklám formátuma. Jelenleg ez az arány még 18 százalék, és olyan formátumok előzik meg a displayt, mint a glossy magazinokban a hirdetések, a mozireklámok, vagy az égre írt üzenetek. Ezek közös tulajdonsága, hogy már több mint 50 éve használják őket, de a Google-nél úgy gondolják, hogy ez változni fog. Az új típusú display hirdetések sokkal érdekesebbek és vonzóbbak lesznek a fogyasztók számára, és új magasságokba emelik ezt a piacot.

Mint láthatjuk a Google-nél nagyban építenek az új típusú hirdetési formátumokra, a viselkedés alapú célzásra, hosszútávon ezek jelenthetik a jövőt a display típusú hirdetések számára. Kérdés, hogy ez mikor válik hétköznapivá, akár itthon, akár külföldön, és mikor fognak csak azért internetezni a felhasználók, hogy egy újabb érdekes banner hirdetéssel találkozhassanak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr62972603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.