Adverticum Adserver

Az IAB bemutatta a jövő bannereit

2011. március 04. 10:22 - cseross

Billboard, Filmstrip, Portrait, Pushdown, Sidekick, Slider. Az új formátumok neve már korábbról ismerős lehet, sőt vannak olyan banner típusok, melyeket már most ezekkel a nevekkel illetünk, ugyanakkor az IAB által prezentált megoldások új utat mutatnak a display piac szereplőinek, és a pixelek számán túl a felhasználói élményt is megváltoztatják. Nézzük milyen igényeknek kell megfelelnie ezeknek az új formátumoknak és a piac legnagyobb szereplői hogyan képzelik el a bannerek következő generációját.

A display piac növekedésének egyik kulcskérdése, hogy az évek alatt berögösödött hagyományos banner formátumokat hogyan tudja leváltani/kiegészíteni a felhasználói szokásokhoz és igényekhez jobban illeszkedő megoldásokkal. Olyan formátumok létrehozásáról van szó, melyek a felhasználói élmény mellett a márkatulajdonosok érdekeit is jobban képviselik, és így nem csak az internetezők, hanem új hirdetői csoportok számára is vonzóvá tehetik a bannereket.

Az IAB által szervezett Rising Star verseny célja pont az volt, hogy a piaci szereplőktől olyan megjelenéseket gyűjtsön, melyek előremutatóak és standardizálhatóak lehetnek, és új utakat nyithatnak a brand hirdetések számára a display piacon.

A verseny kiírásban 5 feltétel szerepelt, melynek a beküldött pályaműnek meg kellett felelnie:

  • Márkázás - A formátum mennyire támogatja a kreatív megjelenéseket
  • Felhasználói élmény - Hogyan hat a felhasználó élményre a formátum
  • Funkcionalitás - A formátum mennyire használja ki a technológiai lehetőségeket és a felhasználói magatartást
  • Oldal integráció - A hirdetés mennyire tud illeszkedni a tartalomszolgáltató oldal layout-jába
  • Adoptálhatóság - Milyen széleskörűen használható

 

A 6 végső győztes közös pontja, hogy a felhasználókat már a banneren belül ellátják a legszükségesebb információkkal, az integrált videó megjelenés mellett szöveges tartalmak és képek is megtalálhatóak a kreatívokban. Ezeken a formátumokon keresztül az ember úgy informálódhat, hogy nem kell elmennie a landing page-re. (Ennek köszönhetően, amennyiben ezek a display típusok elterjednek, akkor az átkattintások szerepe a mostanihoz képest jelentősen csökkenhet.)

A győztes hirdetésformátumokról a style guide letölthető a Rising Star honlapjáról, illetve a bemutató videók megtekinthetőek ott is és embedelve nálunk is.

Billboard - Google/Youtube

 

Filmstrip - Microsoft

 

Portrait - AOL

 

Pushdown - Pictela

 

Sidekick - Unicast

 

Slider - Genex

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr222707385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.