Adverticum Adserver

Kiknek imponál a viselkedés alapú hirdetés

2011. január 05. 17:55 - cseross

A férfiak vagy a nők nyitottabbak a viselkedés alapú hirdetésekre, hogy viszonyulnak a korábbi internetezési szokásaik alapján kapott reklámokhoz az idősek? Kinek éri meg így hirdetni? Demográfiai adatok a behavioral targeting-el kapcsolatos attitűdökről!

A Burst Media által készített kutatás a már többször vizsgált viselkedés alapú hirdetésekhez való viszonyt világítja meg egy új szemszögből, nem és kor szerinti bontásban is közelebb visz minket a display piac új irányával kapcsolatos véleményekhez.

Összességében azt láthatjuk, hogy a megkérdezettek több mint negyede mondta azt, hogy kedveli a viselkedés alapú reklámokat, illetve 34,2% a nem szeretők aránya. Kicsit jobban belemélyedve a számokba, azt láthatjuk, hogy a behavioral targeting-el szembeni pozitív, illetve negatív megítélés eredményére az 55 év felettiek nagy hatással vannak, míg náluk a kedvelők aránya mindössze 16,7 százalék, addig közel felük (44%) ellenzi az ilyen típusú reklámozást.

Ezzel szemben a fiatalabb korosztályban már nem ilyen nagy az ellenállás, a 18-34 év közöttiek 35,2 százaléka kedveli az ily módon kapott hirdetéseket, és a 35-54 éveseknek is 25%-a mondta azt, hogy pozitív véleménnyel van ezekről a reklámokról. Különösen a fiatal férfiak között nagy a támogatók aránya, ennek a szegmensnek majdnem a fele (46,8) válaszolt kedvezően.

Ahogy a kutatásból kiderült, a férfiak minden kérdésben pozitívabb véleménnyel voltak a viselkedés alapú hirdetésekről, mint a nők.

„Nem bánnám, ha nem-személyes adatokat gyűjtenének rólam, ha emiatt relevánsabb hirdetéseket látnék.”

,állítással a férfiak 37,3 százaléka értett egyet (, és ugyanekkora volt az ellenzők tábora is), míg a megkérdezett nők 55,5%-a adott negatív választ, és csak egy ötödük (19,8%) osztotta ezt a véleményt.   

Ugyanakkor a férfiak „előnye” nem csak a kompromisszumkészségükből fakad, közülük minden 4. (23.2%) mondta azt, hogy jobb benyomást tesz rá az a márka, amely ilyen módon hirdet, ezzel szemben 10 százaléknyi volt, akinél ez rossz fényt vetett a brandre.

  

A nők esetén a férfiakhoz hasonlóan 11% azok aránya, akiknél ront a márkával kapcsolatos véleményen, ha a brand ilyen reklámozási eszközhöz nyúl, ellenben a pozitív megítélésről beszámolók tábora itt nem olyan magas, szintén 11 százalékos.

Fiatal férfiaknak a behavioral targetinget!

Bár a kutatásból azt láthattuk, hogy ez a csoport nyitottabb a viselkedés alapú hirdetések felé, sőt értékelik is, ha egy márka releváns reklámokkal bombázza őket, ugyanakkor nem mondhatjuk, hogy elsöprő lenne a támogatók aránya. Minden tényező esetén 25 és 35 százalék között voltak azok, akik pozitívan élték meg, hogy internetezési szokásaik alapján kapják a bannereket, ellenben bizakodásra ad okot, hogy a bizonytalanok aránya magas, sokat foglalkozni „csak” az idősekkel és a nőkkel kell, hogy elfogadják ezt a fajta hirdetési megoldást.

Bár sorra jelennek meg a fogyasztói kutatások a viselkedés alapú hirdetésekkel kapcsolatos attitűdökről, de még mindig felemás eredmények születnek, nem lehet kijelenteni, hogy a felhasználók túlléptek a holtponton és tömegesen kezdenének rájönni, hogy ez a rendszer az ő érdeküket is szolgálja, a relevánsabb hirdetések hasznosak lehetnek számukra, és ez lehetőséget biztosít az ”ingyenes” internet tartalom további fennmaradására. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr342563114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.