Adverticum Adserver

Az aukció lesz a display megmentője?

2010. február 12. 17:34 - Prím Letöltés

Legalábbis az Adweek a héten megjelent cikke ezt állítja. A kérdés, hogy miben tud többet nyújtani egy ilyen rendszer, és mennyiben tudja fellendíteni a többek által már leszálló ágba sorolt online display hirdetési formát.



A real-time bidding(RTB) a search hirdetések értékesítéséhez hasonlóan működik, a reklámozók nem egy adott időre vagy ADV/CT/stb. megjelenésre veszne reklámot, hanem a megjelenési helyekre és ezzel együtt a fogyasztókra licitálnak. Ez a rendszer jelentősen lerövidíti a médiavásárlási folyamatot, nincsen szükség hosszú ártárgyalásokra az egyes oldalakkal, illetve networkökkel. Emellett egyszerűségének köszönhetően jobb inventory kihasználást is lehetővé tesz, és adott esetben a pénzügyek is átláthatóbbak lehetnek az RTB-nek köszönhetően.

Persze az így nyert időbeli előny mellett számos más érv is szól az ilyen megoldások mellett. A hirdetéseket nem a tartalomszolgáltatók helyezik el az oldalaikon, és nem ők állítják be azok paramétereit, így az ebből fakadó hibalehetőségek is csökkenthetőek. 

A search megoldásokhoz hasonlóan itt is előtérbe kerülhet a kontextuális és közönség targetálás, ami jobb eredményeket és ROI-t hozhat. A pontosabb célozhatóság ráadásul a prémium hirdetők számára is vonzóbbá teheti a display alapú online reklámokat. Emellett itt a frequency cap(hányszor láthatja egy felhasználó az adott reklámot) jelentősége is nő, ami változatosabb reklámkínálathoz vezethet.

Az Adweek egy másik cikkében azt írják, hogy az elérhető adatok alapján, az eddig RTB segítségével értékesített kampányok 60 százalékkal jobban teljesítettek, mint a CPM alapúak, ami elég meggyőzőnek tűnik, ráadásul a tartalomszolgáltatói oldal is bevétel növekedést könyvelhetett el. Persze ezeknél az adatoknál figyelembe kell venni, hogy a display hirdetések között elenyésző a real-time bidding-et használók száma, és ezek közül is kevesen bocsájtanak ki feldolgozható adatokat.  

2009-ben a display hirdetések kb. 1 százalékát vásárolták RTB-vel, ám szakértők szerint ez az arány ebben az évben elérheti akár az 5 százalékot is. Jelenleg a legismertebb RTB szolgáltatások a Google AdExchange, Yahoo! Right Media, Microsoft AdECN, PubMatic, Rubicon Project és az AdMeld, ezek elterjedése, illetve újabb szolgáltatások belépése erre a piacra nagyban hozzájárulhat ehhez. 

Persze ahhoz, hogy ki lehessen használni a real-time bidding-ben rejlő lehetőségeket szükség van arra is, hogy a tartalomszolgáltatók mellé álljanak, hiszen adoptálniuk kell ezt a megoldást, ami komoly befektetést jelent, és ami fontosabb, el kell fogadniuk ezt a fajta értékesítési módot. Számba kell venniük, hogy a látogatóik által generált inventory, a klikkelések és a licitálók száma elegendő ahhoz, hogy a  szokásos szintre tornásszák fel az árakat.

A szakértők nagy jövőt jósolnak RTB-nek, a Forrester szerint erőteljesen növekedhet az online display piac, köszönhetően annak, hogy a real-time bidding az eddigieknél sokkal jobb inventory kihasználást tesz lehetővé. Ehhez csak az kell, hogy legyen aki vevő rá.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr651752707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.