Adverticum Adserver

Mégsem lesz Social Media Banner?

2010. január 07. 18:50 - Prím Letöltés

Bár a Facebook-ot többször is megvádolták, hogy nem megfelelően kezeli a személyes adatokat vagy az ezzel kapcsolatos információkat nem rágja eléggé a felhasználók szájába, most mégis egy olyan hír jelent meg, mely pozitívabb(?) fényben tünteti fel a közösségi oldalt.

Az Eyewonder nevű online ügynökség még tavaly novemberben csinált egy bannert a Harcosok Klubja Blu-Ray megjelenéséhez, melyben a filmből készült videóklipben jelentek meg Facebook-os ismerőseink, köszönhetően a Facebook Connect API-jának. (Automatikusan nem jelentek meg a fényképek, manuálisan engedélyezni kellett a profilhoz való kapcsolódást.) 

A kreatív futott is egy rövid ideig, ám a Facebook leállíttatta, arra hivatkozva, hogy hirdetések nem jeleníthetnek meg olyan felhasználói adatokat, mint például a név vagy a profil kép. A közösségi oldal szóvivője azt nyilatkozta, hogy egy különálló honlapon megjeleníthetőek ugyanezek az információk, ám ilyen formában ez nem lehetséges.  

Erről írnak is a hirdetési irányelvekben: Unless authorized by us, your ads may not display user data -- such as users' names or profile photos -- whether that data was obtained from Facebook or otherwise.

Ez az egész történet olyan szempontból különösen érdekes, mert az EyeWonder úgy nyilatkozott erről a megoldásról, mintha először ők alkalmazták volna, ezzel szemben a blogon is tárgyalt olasz Vodafone banner is hasonló metódusra épül. Ez esetben azonban nem lehetett hallani a Facebook ellenállásáról.

Kérdéses, hogy ezentúl már nem láthatjuk viszont a barátainkat a bannerekben, vagy a későbbiekben valamilyen formában ismét találkozhatunk ismerőseink fotóival egy villogó hirdetésben?   

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr231654807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.