Adverticum Adserver

Geotargetálás előretörőben...

2009. december 11. 15:56 - Prím Letöltés

...Amerikában. Ezzzel a felvezetéssel indult a 2009-es Interactive Local Media konferencia Los Angeles-ben.

Az eseményt szervező BIA/Kelsey által kiadott előrejelzés szerint a mostani 897 millió dolláros költés 2013-ra 1,9 milliárdra fog nőni. Amerikában a display hirdetések 10,2 százalékánál alkalmaznak geotargetet, de ez az arány a másfélszeresése nőhet, köszönhetően elsősorban a kis- és középvállalkozásoknak, akik jelenleg az összes földrajzi célzás 5 százalékát produkálják, de a 4 év múlva már előreláthatóan közel egyharmadát fogják.  


A KKV-k számára azért lehetnek vonzóbbak a geotargetálásos display hirdetések, mert alacsonyabb a CPC költségük és egyszerűbben megérthető a működésük is, mint a kereső hirdetések esetén. Míg egy lead költsége elérheti a 30 dollárt is, addig a tartalomszolgáltatók és a networkök lentebb tudják szorítani az áraikat, hogy ezeket a reklámköltéseket átirányítsák magukhoz, és ezzel együtt jobban kihasználják az inventory-jukat. Tekintve, hogy a hirdetői pénzek egyre inkább áttolódnak a display oldalról a keresők felé, ezért is fontos, hogy felhívják a figyelmet az ilyen, amúgy már régóta működő megoldásokra.

Annak ellenére, hogy ezeket az érveket és következtetéseket fenntartásokkal kell kezelni, köszönhetően annak, hogy a földrajzi célzás területén erősen érdekelt cégek állnak mögöttük, figyelemre méltó, hogy a lokális vállalatok ennyire nem kaptak rá erre az eszközre. Míg a kis cégek elkerülhetik vele, hogy csak helyi érdekeltségű honlapokon hirdethessenek, addig nagyobb területet lefedő cégek például egyedi ajánlatokat készíthetnek az egyes környékeknek. 

Mire végül bebizonyosodik, hogy mennyiben volt igazuk a BIA/Kelsey szakértőinek a geotargetálás jövőjét illetően, addigra talán Magyarországon is elérhető lesz, egy olyan megoldás mellyel eredményesen használható az IP alapú célzás. Bár technikailag semmi akadálya sincsen, hogy a hirdetők ilyen módon targetálják reklámjaikat, de a címek következetlen elosztása miatt a gyakorlatban nincsen lehetőség erre. 

A geotargetálásnak akkor lehet jövője hazánkban, ha valamilyen másik technológián alapulva lesz megoldható az alkalmazása, vagy az IPv6 bevezetésekor már előrelátóbbak lesznek a szolgáltatók. Addig maradnak a regionális lapok és az adatbázis alapú megoldások.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr721590571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.