Adverticum Adserver

15 éves a banner!

2009. október 27. 18:34 - Prím Letöltés

Ma ünnepli 15 éves születésnapját az első banner hirdetés, melynek alkalmából az Advertising Age-en jelent meg egy visszaemlékezés a hős időkről és az első display hirdetés megjelenésének körülményeiről. 

Az első banner a Messner Vetere Berger McNamee Schmetterer (MVBMS) amerikai reklámügynökség nevéhez fűződik, akik 6 ügyfelük, az MCI, Volvo, Club Med, 1-800-Collect, AT&T és Zima hirdetéseit helyezték el a Hotwired.com-on, a Wired magazin akkori honlapján.

Tudni kell, hogy akkoriban még 1 éves sem volt az első grafikus web böngésző, a Mosaic, a legszerencsésebbek is csak 24.4 kps-el tudtak letölteni és mindössze 2 millió amerikait lehetett így elérni. Ami miatt mégis a "cyberspace" felé fordult az ügynökség, az Vinton Cerf személye volt, akit az internet apjának neveznek, és ebben az időszakban éppen az MCI-nél dolgozott.  

Pont ezen körülmények miatt, az MVBMS nem is szólt az ügyfeleinek a megjelenésről. Úgy gondolták, hogyha működik a banner, akkor úgyis fizetni fognak, míg ha nem, akkor legalább éles körülmények között tesztelték a hatékonyságot.

Annak ellenére, hogy végül siker történet lett a banner, és ma meghökkentőnek számító 78 százalékos CTR-t produkált, nem minden cégnek nyerte el a tetszését. Nagy részüknek nem is volt honlapja, amire a hirdetés mutatott volna. A Volvo bannerjén például csak egy logo és egy autó volt, ráklikkelve pedig egy kérdőívre került a felhasználó, amit e-mailben kellett aztán elküldenie. Igazából a cégnek nem is állt szándékában interakcióba kerülni felhasználóival.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ma furcsának hatnak ezek a történetek, de pont ezekre az akkor vakmerőnek tűnő lépésekre volt szükség, hogy ma az internet az egyik legfontosabb hirdetési területté válhasson.    

Megj.: Bár "hivatalosan" is a fent látható AT&T banner az első online display hirdetés, de hozzá kell tenni, hogy a Global Network Navigator oldalán már 1993-ban is lehetett ilyen típusú reklámokat látni. Az AT&T bannere valószínűleg a HotWired-nek köszönheti a címét, mivel ők már nagyvállalati szereplőknek is értékesítették felületeiket, CTR-t mértek, illetve az ő nevükhöz köthető a "banner ad" kifejezés is.   

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr141479597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.