Adverticum Adserver

A CTR alkonya?

2009. október 06. 17:12 - Prím Letöltés

A napokban jelentette meg kutatását a camScore és média ügynöksége a Starcom az Egyesült államokbeli internetezők átkattintási szokásairól. Az eredmény lesújtó és felhívja rá a figyelmet, hogy az online display hirdetések eddigi legfontosabb mérőszámának tekintett CTR (átkattintási arány) nem feltétlenül a legjobb mutató.

A kutatás 2007 júliusi és 2009 márciusi adatokat hasonlít össze, és ebből kiderül, hogy míg 2 éve a felhasználók 32 százaléka kattintott a bannerekre, ez az arány a felére csökkent mára. Ráadásul míg korábban az internetezők 16 százalékához volt köthető a kattintások 80 százaléka, addig 2009-ben az arányok 8 illetve 85 százalékra módosultak. A kutatással foglalkozó AdvertisingAge cikk emellett megemlít egy 2008-as vizsgálatot, mely szerint a kattintók fele alacsony jövedelmű fiatal felnőttektől származik, akik nem feltétlenül tartoznak az ilyen kampányok célcsopotjába.

A camScore kutatásai alapján a display hirdetések így sem haszontalanok, mivel akik láttak egy bannert, azok a találkozást követő egy héten belül 65 százalékkal nagyobb valószínűséggel látogatják meg a gyártó honlapját, mint akik nem látták, és ez a szám 4 hét után is mindössze 45 százalékra csökken.   

Ezen adatok birtokában felmerül a kérdés, hogy mégis mi alapján lehet pontosan mérni az online reklámok hatékonyságát.

Az egyik legjobb megoldásnak a Post User Action mérés tűnik. Ennek alkalmazásakor a landing page-en(ahova a banner mutat) elhelyeznek egy vagy több adserver által generált mérőpontot. Ezek után az adserver tudni fogja, ha a felhasználó csak látott egy bannert vagy rá is kattintott és utána egy bizonyos időn belül akciót fejtett ki a céloldalon, például eljutott a "Köszönjük a vásárlását!" oldalig. Ha több ilyen pontot is elhelyeznek a céloldalon, akkor pontosan vissza lehet követni például azt, hogy hányan hagyták abba a regisztrációt a 3. lépésnél.    

A Post User Action analízis tehát kiválóan alkalmas arra, hogy arányaiban összehasonlítsuk, illetve a CTR mutató lehetőségeihez képest sokkal mélyebb szinten elemezzük a vásárolt médiafelületeknek és a célsite aloldalainak, sőt akár az egyes kreatívoknak a hatékonyságát, tekintve, hogy az összes zónáról külön-külön is lekérhetőek az eredmények.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr901432076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.