Adverticum Adserver

Célozzunk a gépház alá

2009. augusztus 24. 16:39 - Prím Letöltés

A targetálási lehetőségek bemutatását kezdjük a technológiai célzás lehetőségeivel.

Az adserver által az oldalakba beépített kódokkal a felhasználók böngészőjéből nyerhetünk ki adatokat. A browser többek között a rendszerről is szolgáltat információkat, melyeket egy adserver segítségével targetáláshoz is felhasználhatunk. 

A technológiai célzásnak a következők lehetőségei vannak:

- Operációs rendszer

- Böngésző

- Felbontás

- Flash és Silverlight verzió

Mivel a weboldalak különböző számítógépes környezetben másképpen festhetnek, ezért az ilyen típusú targetálásnak a különbségek kiküszöbölése a legfőbb feladata, de emellett a pontosabb célzásban is segítségünkre lehetnek.

Operációs rendszerek esetén Windows, Linux, Mac illetve egyéb kategóriák közül választhatunk. Természetesen ezek lebonthatóak a különböző verziókra, így külön XP vagy Win7 felhasználóra is targetálhatunk. Ezzel a célzással például azt érhetjük el, hogy a rendszer piaci részesedéséhez képest jelentősebb arányban lássák Mac használók a hirdetésünket. 

Jellemzően a böngészők közötti különbségek okozzák a weblapok megjelenítésében az eltéréseket, így az erre való targetálás általában ennek a kiküszöbölésére szolgál. Egy Internet Explorer 6 (16,6%!) felhasználót például egy egyszerűsített HTML landing page-re irányíthatunk, de az olcsó konfigurációknak is ideális célpontjai lehetnek az ilyen browser tulajdonosok.

A használt felbontásból következtethetünk arra, hogy milyen képarányú és méretű monitorral rendelkezik a user. Így a klasszikus 4:3-as megjelenítők tulajdonosainak kínálhatunk wide-screen kijelzőket. A célzás emellett használható arra is, ha nem férne el a banner a monitoron, akkor a rendszer egy kisebb változatot jelenítsen meg.

A Flash és Silverlight verziók eltéréséből fakadóan az ilyen típusú hirdetések másképpen vagy egyáltalán nem jelenhetnek meg. Utóbbi esetben az adserver képes arra, hogy egy feltöltött helyettesítő képet töltsön be, de ha rendelkezünk a különböző változatokkal kompatibilis mutációkkal, akkor ezeket targetálhatjuk is.

(A technológiai targetálással kapcsolatos legnagyobb kérdés, hogy megmarad a megjelenítésben való különbségek kiküszöbölésére vagy ennek segítségével még pontosabban elérhetjük a célcsoportunkat.)

 

A postban szereplő adatok a Adverticum Adstat oldaláról származnak.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr991335209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.