Adverticum Adserver

Vége az unalmas reklámok korszakának!

2018. január 18. 13:50 - Adverticum AdServer

beagyazott.jpgEzt hozza az adatvezérelt marketing!

A technológia és vele együtt a marketing fejlődésének köszönhetően mára minden korábbinál több lehetősége van egy vállalkozásnak arra, hogy célba juttassa üzenetét. Mindez nem véletlen, hiszen a digitalizáció, ezzel együtt pedig az okostelefonok, táblagépek és laptopok megjelenése a marketing egy új korszakát nyitotta meg. Ezek az eszközök ugyanis lehetővé teszik, hogy az aktuális hangulatunknak, tartózkodási helyünknek vagy épp érdeklődési körünknek megfelelő hirdetések jelenjenek meg.  

 kd-webstuido_43.jpg

 

Jelen korunk legfontosabb marketinges stratégiája

Mindezt adatvezérelt marketingnek nevezzük és nyugodtan beszélhetünk róla úgy, mint napjaink egyik, ha nem a legfontosabb marketinges stratégiájáról. Az adatvezérelt marketing használatával ugyanis immáron demográfiai és viselkedési alapon is meghatározható a számunkra releváns célcsoport, az automatizált rendszerek pedig gondoskodnak róla, hogy valóban az a közönség találkozzon az adott kampánnyal, akinek szánják. Ezáltal pedig eltüntethető a médiatervezés során oly gyakran felmerülő találgatás, vagyis biztosan a megfelelő fogyasztókhoz jut majd el az üzenetünk. Ráadásul nemcsak jó helyre, de jó üzenetet is küldhetünk, vagyis a potenciális fogyasztók számára releváns tartalommal bíró üzenetet közvetíthetünk.  

Az elmúlt években több nagyvállalat is az adatvezérelt marketing hatására módosított a szolgáltatásán. Volt olyan, aki bár többféle előfizetési csomagot kínált, azt vette észre, hogy a kínálat bővülése ellenére egyre kevesebb a feliratkozó ügyfél és az általuk előre meghatározott KPI-t (teljesítmény mutató) nem sikerült elérniük. Kiderült, hogy ennek az oka, hogy az általuk összeállított csomagok egyáltalán nem a már meglévő és potenciális fogyasztók igényeinek megfelelők, ezért az ügyfelek a konkurenciához mentek át. Miután azonban az adatvezérelt marketinget szolgáló eszközökkel feltérképezték a hibákat, úgy optimalizálták a csomagjaikat és a kampányukat, hogy az pontosan a megfelelő fogyasztókat érte el. 


marketing_44735624_xxl-e1459782737762-1024x576.jpg

 

Nem meglepő, hogy az adatvezérelt marketing hatására napjainkban folyamatosan csökken a vállalatok által tradicionális marketingkampányokra fordított összeg (ilyen például a nyomtatott hirdetés is). Épp ezért egyre több hazai vállalkozás dönt úgy, hogy igénybe vesz egy, adatvezérelt marketingre építő szolgáltatást, hogy hatékonyabban versenyezhessen a konkurenciával szemben. Az IHS Markit és az IAB Europe kutatása alapján   az ilyen típusú európai reklámköltés a 2013-as 1,95 milliárd euróról 2016-ra 8,11 milliárd euróra nőtt. Ezzel összhangban 2015-ről 2016-ra a hazai automatizált hirdetési piac is elképesztő, 77%-os növekedést produkált, ez 1 milliárd forintnál is nagyobb költést eredményezett. Elmondható, hogy a Magyarországon produkált növekedés meghaladja a világpiaci értékeket, hiszen 2015-ról 2016-ra mindez “csak” 66% volt. Mindez azonban az elkövetkező időszakban biztosan tovább nő majd, az IAB által megkérdezett cégvezetők 70%-a nyilatkozta azt, hogy magasabb összeget szán 2017-ben az adatvezérelt marketingre. 

 

Megfelelni a megváltozott igényeknek

Ezzel összhangban a médiatervezési szokások is megváltoztak, így egyre több vállalat tér át a korábbi, médiaközpontú tervezésről a közönség fókuszú tervezésre. A közönségtervezés többek között azt jelenti, hogy a vállalatok nem kampányokban gondolkodnak, hanem hosszú távon szeretnének kapcsolatot kiépíteni az ügyfelekkel. Ennek pedig központi elemei a célzott hirdetések, illetve a natív tartalmak. 

Nem véletlen, hogy mára jelentősen megnőtt a hirdetői és ügynökségi oldalról is az igény, hogy megfelelő minőségű és mennyiségű adatokhoz jussanak hozzá a magyar internetezőkkel kapcsolatosan. Mindeközben azonban a másik oldalról, a tartalomszolgáltatók felől is egyre nagyobb lett az arra vonatkozó szándék, hogy a lehető leghatékonyabban értékesítsék az általuk begyűjtött, releváns információkat. 


kep3.jpg

 

Ahhoz tehát, hogy ez a két oldal “találkozzon” egy közös piactér létrehozására volt szükség. Ezért hozta létre tavaly ősszel az Adverticum Zrt. az új startupját a DataMe-t, hogy hatékony választ adjanak erre az igényre. Az így létrejött DataMe Interaktív Adatmenedzsment Kft. indította útjára azt a központosított informatikai rendszert (vagyis Data Management Platform, DMP), ahol biztosított a különféle forrásból származó nagy mennyiségű adatok összegyűjtése, integrálása, kezelése és feldolgozása. 

 

Hatékonyan, a szabályoknak megfelelően

Ráadásul, mivel a rendszer tervezése során a szakemberek kiemelt figyelmet fordítottak az adatvédelemre, így még ebben, a manapság oly fontos témakörben is élen jár a DataMe. Ez azt jelenti, hogy minden teljes mértékben a jogszabályokban meghatározott módon történik, azaz a rendszer működése megfelel a 2011. évi az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló CXII. törvénynek. Ezáltal mindenki biztos lehet abban, hogy az adatokat anoniman kezeli a rendszer. 

A DataMe működése során feldolgozza a kapott (például az Adverticum Adserverből érkező) aggregált adatbázis alapú, illetve böngészési adatokat, majd azokat szegmentálja, vagyis kategóriájuk szerint feldolgozza és normalizálja. Az itt szegmentált adatok ezután kényelmesen értékesíthetők az AdForm felületén, akár úgy is, hogy a nagyobb partnerek egyedi közönség szegmenseket is vásárolhatnak. Az együttműködés határozatlan idejű kizárólagosságot nem előíró szerződés keretén belül történik, ahol az elszámolás bevételmegosztás alapú.

 

Vége az unalmas reklámoknak

Ez azt jelenti, hogy a DataMe egy átfogó, rendkívül hatékony lehetőséget biztosít a hirdetőknek, hogy releváns, érdekes üzeneteket juttathassanak el a fogyasztóikhoz. Ezzel pedig jelentős összegeket spórolhatnak meg, hiszen amely akár új, a fogyasztóik szempontjából hasznos fejlesztésekre is ösztönözheti őket. A másik oldalról pedig a fogyasztó annyit észlel, hogy eltűnnek a zavaró bannerek és az őt érdeklő hirdetések és tartalmak jelennek meg a képernyőjén.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr3013403381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.