Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

twitter_uj_2017_1.png

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (52) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) Firefox (1) firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) geo (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (8) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) iab (14) IAB (13) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) RTB (1) rtb (2) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

Személyre szabott hirdetésekkel a blokkerek ellen

2016.11.22. 13:37 | Czipperer Dia | Szólj hozzá!

Sajnos 2016-ban ott tartunk, hogy az emberek nem szeretik a hirdetéseket. Főleg azokat a fajtákat, amelyek megzavarják őket a tartalomfogyasztásban, így például a videohirdetéseket sem. Bár ezek az elmúlt időszakban egyre népszerűbbek, és nem csupán a hirdetői oldalról, úgy tűnik, az Audienceproject felmérése szerint az angolok és az amerikaiak nem rajonganak különösebben értük. Mindössze az angolok 15%, az amerikai felhasználók pedig 13%-a nyilatkozott pozitívan ezekről, míg 53% és 54% negatívan.

Az Audienceproject legfrissebb adatai alapján az angolok 26%-a blokkolja a hirdetéseket a valóságban, bár ennél jóval többen vallották azt, hogy használnak adblokkert. Az Egyesült Királyságban a megkérdezettek 47%-a nyilatkozott úgy, hogy asztali eszközön, táblagépen és mobilon is blokkolja a reklámokat, míg az Egyesült Államokban ez az arány 52%-ra rúg. Valójában az angolok 26%-a, az amerikai fogyasztók pedig 23%-a blokkolja a hirdetéseket asztali gépen. Mobilon mindkét régióban 2%-os ez az arány.

A valós számok is elég elrettentőnek tűnnek, azok, akik pedig úgy nyilatkoztak, hogy használnak ilyen programot, de valójában nem, bizonyára nem állnak messze attól, hogy feltelepítsék eszközükre. 

Mindezek fényében fontos, hogy a médiaiparnak is legyen megfelelő válasza erre. A megoldás egy része a relevánsabb hirdetések tervezése lehetne. A hirdetésblokkolók egyre növekvő használata kihívás elé állítja a hirdetői ökoszisztémát, amely kifejezetten a kiadókra, tartalomszolgáltatókra van hatással.

A „blokkerek” fő használati oka az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban, hogy az emberek szeretnék elkerülni az irreleváns hirdetéseket, a másik pedig az, hogy szerintük egy adott weboldal sokkal könnyebben menedzselhető bannerek nélkül (Egyesült Királyság – 31%, USA – 34%). Az irreleváns hirdetések miatt valamivel kevesebben döntenek ezek használata mellett. Az Egyesült Királyságban az emberek 31%-a, az USA-ban pedig 30%-ra rúg ez a szám.

Az adatok alapján úgy tűnik, a fiatalabb fogyasztók hirdetésekkel szembeni érzékenysége még magasabb, legalábbis, ami az Egyesült Királyságot illeti. Míg a 15-25 év közöttiek 58%-a, addig a 26-35 év közötti korosztály körülbelül fele (49%) és 36-45 évesek 41%-a blokkolja a reklámokat. A nemek szerinti megoszlást tekintve pedig egyértelműen a férfiak javára billen a mérleg nyelve: míg az angol nők 40%-a, addig a férfiak 54%-a tiltja a hirdetéseket.

adblock_using_uk.jpg

Az Egyesült Államok tekintetében is hasonló számokat látunk. Ott a nemek megoszlását tekintve a férfiak 58%-a, a nők pedig 47%-a blokkolja a hirdetéseket. A fiatal (15-25 év közöttiek) korosztály esetében 1% eltérés (59%) mutatkozik, azonban a 26-35 évesek már nagyobb arányban tiltják a reklámokat, ebben a régióban ez 67%-os. A többi korosztály tekintetében is minimális eltérés tapasztalható: a számok alapján a tengerentúlon többen használnak adblokkert.

adblock_using_us.jpg

Mindez pedig a személyre szabott hirdetések terjedését segítheti elő, ugyanis az Egyesült Királyságban az emberek 34%-a vélekedik úgy, hogy ha releváns üzenetekkel találkozna, akkor az a hirdetésekkel szembeni attitűdjüket pozitívan befolyásolná, és csak 27%-uk vélekedett úgy, hogy ez negatív hatást váltana ki náluk.

Az Egyesült Államokban a személyre szabott, releváns reklámok sokkal meghatározóbb szempontnak bizonyulnak a tekintetben, hogy az illető kikapcsolja-e a hirdetésblokkolót. A megkérdezettek 43%-a tenne így, míg csupán 19%-ot befolyásolna ez negatív irányba. Az Egyesült Királyságban 31% viszonyul pozitívan a személyre szabott reklámokhoz, és kicsivel magasabb az elutasítók aránya (23%).

Az IAB Europe legfrissebb felmérése (Q3) Európában vizsgálta az adblocking penetrációt és a felhasználói elköteleződést, melyben összesen 23 ország adatait vetették össze. Az adatok szerint hat piacon nagymértékű az adblokkerek használata: négyből egy internethasználó tiltja a hirdetéseket. A hirdetésblokkolók iránt a legnagyobb fogékonyság Lengyelországban mutatkozik (36%). Ettől kicsivel marad el Franciaország és Svédország, ahol a felhasználók 30%-a használ adblokkert, Belgiumban, Norvégiában és Spanyolországban pedig a felhasználók kevesebb mint egyharmada, de még mindig magas az arány ezekben a régiókban is, 27%-os.

iab_europe_study.bmp

A perszonalizált hirdetések felé vezető úton

Ahhoz, hogy egy hirdetés valóban sikeres legyen, nem csupán arra van szükség, hogy releváns üzenetet közvetítsen, hanem a személyesség is meghatározó tényezőnek bizonyul. Fontos, hogy a célközönség minél közelebbinek érezze az adott üzenetet. Ha a reklám egyfajta személyes ajánlásként tűnik fel az illető számára azáltal, hogy kellően informatív és hasznos tartalommal van felruházva, akkor az sokat javíthat a felhasználói élményen.

Az IAB egyik korábbi jelentése szerint az emberek több mint fele szeret személyre szabottabb vagy releváns hirdetésekkel találkozni online. Úgy tűnik tehát, hogy az emberek tudatában vannak annak a csereértéknek, amit ők kapnak, és amilyen adatokat ők szolgáltatnak magukról egy adott oldalon.

A személyre szabott marketing lényege, hogy nem a célközönséget kell megérteni, hanem magát az embert, és őt elérni „valós időben”.  Azonban az emberek online magatartása, érdeklődési köre folyamatosan változik, formálódik, vagyis a márkáknak fontos elsajátítani, hogyan tudnak számukra releváns történeteket biztosítani, nem pedig statikus közönségként kezelni őket.

Ahogy a technológia fejlődik, a márkáknak minden eszközre szabható webes élményt kell kínálniuk. Azonban nem szabad túl messzire sem menni e tekintetben. Van egy egészséges határ, amit nem szabad átlépni.

A hagyományos hirdetésekkel szemben számos felhasználó szerint nagyobb elköteleződést váltanak ki (54%) a személyre szabott hirdetések. A Yahoo 6000 embert részvételével zajló (13-64 év közöttiek) 2014-es felmérése szerint ezek a típusú reklámok időspórolóbb (49%) és emlékezetebbek számukra, továbbá arra is rámutatott, hogy mindemellett relevánsabbnak is érzik az emberek.

Mindez tehát a hirdetők számára egy lehetőség, hiszen csakúgy, ahogy a megfelelő szerkesztőségi tartalmak nagyobb elköteleződést érnek el, úgy a relevánsabb hirdetések esetében is ez a helyzet. Ha a hirdetők már csak a demográfiai adatokat beépítenék az online kampányukba, jelentősen tudnák csökkenteni a célközönség számára az irreleváns hirdetéseket. Ezzel pedig hosszú távon az is elérhető, hogy az emberek egy része felhagyjon a hirdetésblokkolók használatával.

Források:

https://www.audienceproject.com/blog/key-insights/new-study-uk-us-ad-blockers-want-relevant-ads/; a teljes jelentés: https://www.audienceproject.com/wp-content/uploads/ad_blocking_uk_us.pdf

http://www.campaignlive.co.uk/article/1347792/personalised-ads-stay-brands-beware-freaking-out-consumers

http://www.marketingcharts.com/online/consumers-say-they-find-personalized-ads-more-engaging-and-memorable-43005/

http://www.zodiakadvertising.com/wp-content/uploads/2016/11/IAB-EU-ABTF_Consolidated-Results-of-Q3-2016-Survey-01-11-2016.pdf


A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr9811988956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.