Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

twitter_uj_2017_1.png

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (52) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) firefox (1) Firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) geo (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (8) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) iab (14) IAB (13) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) rtb (2) RTB (1) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

Folytatódik a Flash temetése

2016.10.06. 15:33 | Czipperer Dia | Szólj hozzá!

Ahogy már korábban írtunk róla, a Flash tartalmak temetése már javában elkezdődött, a kérdés csupán az, meddig tart a teljes folyamat, mikor jutunk el oda, hogy kimondhatjuk, az utolsó földet is rászórtuk a sírhantra.

A legújabb Chrome verzió, az 53-as már automatikusan blokkolni fog minden Flash tartalmat. Vagyis felhasználói beavatkozás szükséges ahhoz, hogy ha az adott tartalmat valaki el szeretné indítani. A helyesen elkészített HTML5 kreatív gyorsabb betöltődést kínál, és a kiadóknak pedig fontos szempont, hogy felgyorsítsák az oldalak betöltődését, ezzel kímélve a másik oldalon, a felhasználó eszközének akkumulátor élettartamát.

Ez egyébként korántsem ördögtől való gondolat, ugyanis mindez szorosan összefügg az adblokkerek egyre növekvő elterjedtségével is. A felhasználók jelentős százaléka azért használ hirdetésblokkolót, mert a hirdetések jelentősen lassítják az oldalak betöltődését. Főleg mobilon zavaró mindez, hiszen az okostelefon többségének üzemideje alapesetben is hagy némi kivetnivalót maga után, arról nem is beszélve, hogy a mobil-adatforgalom terhére töltődnek be a különféle hirdetések.

Az embereket megkérdezték, hogyan vélekednek a különböző hirdetéstípusokról. Mint kiderült, a leginkább a felugró hirdetések (73%) zavarják az embereket, illetve a mobilreklámokkal (70%) sincsen kibékülve a többség. Bár a videohirdetések egyre inkább elterjedőben vannak, mert amellett, hogy a márkaüzeneteket sokkal jobban át lehet adni, bizonyos típusok kevésbé zavarják a felhasználókat. Azonban a videotartalom előtt megjelenő reklámok, úgy tűnik, nem ebbe a kategóriába tartoznak. A felhasználók 57%-a titulálta zavarónak ezt a fajta hirdetést.

behaviour_toward_ads.png

Ugyanakkor a válaszadók 91%-a egyetértett abban, hogy a reklámok kevésbé tolakodók, mint két-három évvel ezelőtt. Tehát látszik már az előrelépés, de úgy tűnik, sok tekintetben van még mit fejlődni. A forma, tartalom mellett pedig a technológiai háttér optimalizálása is egyre égetőbb kérdésnek bizonyul a Google lépése nyomán.

Azok az oldalak, amelyek HTML5 technológiát használnak, fokozott biztonságot, kisebb energiafelhasználást és gyorsabb betöltődést kínálnak, szemben a Flash-sel, amely fénykorában fontos szerepet játszott a videó, játékok és animációk webes elterjedésében, mára viszont már elavult technológiának számít.

Bár a Flash sokat formált a modern webes sztenderdeken, a Google blogjában azt írja, szorosan együttműködve az Adobe-bel azon dolgoznak majd, hogy a felhasználók webes élményét gördülékenyebbé és gyorsabbá tegyék HTML5 és hasonló innovatív technológiák használatával.

A Google egyértelműan a HTML5 hirdetések irányába tart, június 30-ától ugyanis a Flash alapú display hirdetéseket már nem lehet feltölteni sem AdWordsbe, sem pedig Doubleclickbe. Ezt még idén februárban tették közzé: a posztban azt írják, a Google display hirdetések 100%-ban a HTML5-re váltanak. Azonban még 2017-ig futtathatok az ilyen típusú hirdetések, viszont január 2-ától már egyetlen ilyen típusú kampány sem jelenik meg a felületeken.

Ha már itt tartunk, nem csupán a keresőóriás teszi/tette meg ezt a lépést. Az Amazon már szintén nem támogatja a Flash hirdetéseket, illetve a Mozilla „karanténba helyezte” a formátumot a Firefox esetében, amikor is komoly biztonsági sérülékenységet fedeztek fel. A iPhone-ok esetében pedig soha nem támogatott formátumról van szó. Steve Jobs kifejezetten utálta Flash formátumot, de talán nem volt vele egyedül. Egy ideje már sok fejlesztő életét megkeseríti az instabilitása miatt. A Facebook biztonsági vezetője, Aley Stamos pedig arra kérte az Adobe-ot, hogy határozza meg az a dátumot, amikortól már nem fogják támogatni a Flash-t.

Az Adverticum AdServere szintén támogatja a HTML5 technológiát, illetve a hagyományos képi formátumokat is. Mi is azt javasoljuk ügyfeleinknek, hogy a megfelelő működés érdekében ezeket a formátumokat használják, legalább helyettesítő megoldásként.

Ahogy Szutor Ferenc kollégánk korábban a HWSW-nek elmondta, a hirdetéskiszolgáló rendszerek – ahogy az Adverticum AdServer is –, képesek arra, hogy alternatív hirdetést szolgáljanak ki, ha észlelik a Flash-lejátszó hiányát.  Ha valaki megelégszik a statikus megoldásokkal, a kép banner áthidaló megoldást jelenthet, az animációk és kreatív elemek beépítésére pedig a HTML5 bannerek jelenthetnek megoldást.

Rendszerünk a HMTL és a Markup banner opció is elérhető. Utóbbi a HTML bannerekhez képest több és rugalmasabb megjelenési lehetőséget biztosít, mert az oldal részeként jelenik meg, nem pedig iFrame-ben. Ezáltal kinyíló és átúszó effekteket, látványos, vizuálisan megoldásokat használhatunk. Ráadásul az AdServerben arra is lehetőség van, hogy a Markup bannerhez sablonokat lehet készíteni, melyek később bármikor újra használhatók.

A korszakváltás úgy tűnik tehát, hogy nem csak a küszöbön állva kopogtat az ajtón, hanem már bejutott a házba is. Az elfogadás, átállás nem volt könnyű, de az iparág egyértelműen a HTML5 mellett teszi le a voksát.

Ezek alapján tehát kijelenthetjük, hogy a Flash szinte „halott”. Az utolsó földdarabokat szórjuk rá, aztán búcsút veszünk attól a formátumtól, amely egykoron meghatározó szerepet töltött be az online hirdetési piacon.

 

Források:

https://chrome.googleblog.com/2016/08/flash-and-chrome.html

https://groups.google.com/a/chromium.org/forum/#!msg/chromium-dev/QL2K4yFVg_U/vj44YWOaAwAJ

http://smallbiztrends.com/2016/02/google-flash-ads-discontinued.html

http://www.hwsw.hu/hirek/54068/google-chrome-adobe-flash-reklam-hirdetes-html5.html

https://pagefair.com/blog/2016/mobile-adblocking-report/

https://research.hubspot.com/reports/why-people-block-ads-and-what-it-means-for-marketers-and-advertisers

https://www.theguardian.com/media/2016/mar/10/why-we-use-adblockers-control-exposed-intrusive-advertising

https://iabhublog.com/2015/07/23/meddig-tart-a-flash-hegemonia/

 


A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr8111775419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.