Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

twitter_uj_2017_1.png

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (52) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) firefox (1) Firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) geo (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (8) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) iab (14) IAB (13) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) rtb (2) RTB (1) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

„Tabletmentesen” lehet targetálni, de érdemes?

2016.06.02. 11:08 | Czipperer Dia | Szólj hozzá!

Címkék: mobil banner tervezés adserver mobilmarketing targetálás mobilhirdetés admobile mobil extra

A táblagépek sok hirdető számára kimaradnak a látómezőből. Akadnak olyanok, akik nem gondolják, hogy ezen a platformon érik el a potenciális célcsoport egy jelentős részét. Ha azonban egy kisebb szegmensként tekintünk rá, akkor vajon mi a helyzet?

Az tény, hogy egy kampányt nem érdemes teljes egészében tabletre optimalizálni, még akkor sem, ha éppen ennek a célközönségnek szánjuk az üzenetet. Hogy miért? Nos, mert a táblagéphasználók a nap nagy részében más eszközökön lógnak, és csak meghatározott időszakokban használják ezt a masinát.

A SMART 2016 konferencián, Papp Ádám által ismertetett mediaq kutatási adatai szerint a tabletezők általában reggel, munkakezdés előtt, valamint este, lefekvés előtt használják ezt az eszközt. Ugyan napközben is elő-előkerülnek ezek a masinák, azonban inkább csak munka, oktatás céljából.

tablethasznalat_2.jpg

A hazai eredmények arról tanúskodnak a platformok közül az Android a legmeghatározóbb a maga 78%-ával, az iOS elterjedtsége pedig 20%-os. Mindössze tehát a tabletezők táborának 2%-a használ egyéb rendszerű eszközöket.

tablethasznalat.jpg

A Statista 2015-ös és emarketer.com adatai alapján világszerte több mint 1,1 milliárd táblagép-használó van, akik 20%-a olvas digitális magazinokat is. Magyarországon ugyan jóval kevesebb ezen eszköztulajdonosok aránya: a mediaq felmérése szerint 26,9%-on áll jelenleg. Viszont ez már nem elhanyagolható arány, ha az a célunk, hogy mobileszközön érjük el a felhasználóinkat.

Persze ez alapján hivatkozhatnak arra a hirdetők, hogy csak a nap ebben a részében futtatják a hirdetésüket, de miért is tennék ezt, amikor az AdServerrel gond nélkül targetálhatják többféle platformra az adott kampányt. Ha pedig a reszponzivitás miatt aggódnánk kicsit, akkor sem kell kétségbe esni, hiszen, elég felvenni egy kampányhoz több tervet, különböző méretű bannerekkel, és mindegyiket a megfelelő módon célozni. Persze, aki egy kicsit is otthonosan mozog a fejlesztésben, megírhatja igényeihez megfelelően a kódot.

Az Adverticum AdServer Mobil Extra célzási megoldása révén pedig többféle módon is elérhetjük a táblagépet használó célközönséget. Beállíthatjuk többek között, hogy csak azoknak jelenjen meg a hirdetés, akik táblagépet használnak, de ezen belül például az is szűrhető, mekkora méretű eszközökön szeretnénk futtatni a kampányt. Ha megjelenés szempontjából nekünk a nagyobb méretű gépek az optimálisak, akkor ez alapján is szűkíthetjük az eszközök körét (milliméterben megadva a fizikai paramétereket). Operációs rendszerre szintén optimalizálhatunk, akár tervenként is, illetve célozhatjuk a SIM kártyával rendelkező eszközökre is. Ennél még pontosabb célzási beállításokat is megadhatunk, például a készülékgyártó neve vagy a márka-, illetve a modellnév szerint is szűkíthetjük a kört. [1]

Ezek a paraméterek nem minden esetben választhatók szét, azonban vannak olyan esetek, ahol indokoltnak tűnhet. Pl. a Google Nexus 9 esetében a készülékgyártó a HTC, az eszköz márkaneve a Google, a marketingnév a Nexus és a modellnév pedig a 9.

 

Ezen paraméterek egy részét lásd részletesen az alábbi illusztrált ábrán.

blog_tablet.jpg

A nagyobb méretű megjelenéshez kattintson a képre
(Forrás: Adverticum AdServer)

A nagyobb méretű táblagépek nagyon hasonló felhasználói élményt kínálnak, mint a laptopok. Vagyis, a már kicsit interaktívabb hirdetéseket is elbírja a platform, amelyeket mondjuk egy mobilon nem érdemes használni, mert a userek az eleve kisebb kijelző miatt túl zavarónak találhatják. Ezen a platformon inkább a tartalomra vágynak a felhasználók, és csak arra, amit ők szeretnének látni. Azonban nem árt megtalálni az arany középutat, hiszen, bár a táblagépek teret engednek a látványos megoldásoknak, ha túl sok ilyen tartalommal bombázzuk a célközönséget, az merőben ronthatja a felhasználói élményt, csakúgy, mint az asztali platformokon.

Ugyan a hirdetőknek egy új stratégiára van szükségük, ha ezt a célcsoportot is szeretnék elérni, azonban sokkal jobban célozható felhasználói bázissal tudnak dolgozni. Az Ericsson ConsumerLab felmérése viszont azt igazolja, hogy hazánkban is megfontolandó célozni a tablethasználó közönségre, mivel a magyar okostelefon tulajdonosok közül egyre többen rendelkeznek táblagéppel is.  Az eszközök elterjedtsége két év alatt, 2012 és 2014 között 10%-kal emelkedett, és további 11% tervezi, hogy vesz ilyen eszközt. Ami pedig még ennél is érdekesebb adat, hogy az online szolgáltatásokkal eltöltött idő 20%-a esik ezen felhasználókra. Ezen alapján mindenki döntse el, hogy érdemes-e számba venni ezt a platformot vagy sem.

 

 

 

 

[1] A mobilcélzásokhoz használt adatbázist a ScientiaMobile fejleszti és frissíti, ennek tartalmáért nem vállalunk felelősséget. Amennyiben hibát tapasztal a megjelenésekben, érdemes ellenőriznie a saját készüléke által küldött adatokat az AdServeren belül az Eszközök menüpontban található Mobil Extra adatbázis ellenőrzése funkcióval vagy ezen az oldalon: http://bit.ly/MKR9zB. Az egyes modellek azonosítása pedig user agent stringen keresztül történik, azonban nem minden gyártó teszi közzé az általa kibocsájtott stringben a pontos modellszámot. Így az adatbázis egyéb más adatokból (pl. kijelzőméret, böngésző típusa) következtet az adott modell típusára.


A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr768764574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.