Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

blogtwitterlogouj.jpg

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (52) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) firefox (1) Firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) geo (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (8) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) iab (14) IAB (13) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) rtb (2) RTB (1) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

Kecsegtető kilátások a mobilhirdetési piacon

2015.12.09. 13:26 | Czipperer Dia | Szólj hozzá!

Címkék: hirdetések trend display adserver iab targetálás video hirdetés programmatic

A mobilhirdetések jelentősen megugorhatnak az elkövetkezendő években. A ZenithOptimedia előrejelzései szerint még a desktop hirdetéseket is túlszárnyalhatják. Bár ez elsőre nem tűnik túl meglepő adatnak, nézzünk azért kicsit a számok mögé is.

Előrejelzéseik szerint 2018-ra a mobilhirdetések aránya túlmutathat az asztali reklámokon. Jelenleg 50 milliárd dollárt költenek ebben a szegmensben, ez az összeg azonban néhány éven belül jelentősen megugrik majd, méghozzá közel két és félszeresére rúghat a mostaninak (114 milliárd dollár).

A display piacon a programmatic lesz az úr

Ami még ennél is érdekesebb számunkra, az az automatizált hirdetések piaca. A szintén most publikált Programmatic Marketing Forecasts adatai szerint a programozott hirdetések piaca drasztikus növekedésbe kezd a display szegmensben, olyannyira, hogy a kutatás szerint jövőre 60%-ot harap majd ki ez a terület a tortából. Bár az tény, hogy már idén sincs oka szégyenkeznie ennek a területnek, hiszen a becslések szerint év végére 53%-os részesedésre tehet szert.

Az automatizált hirdetések előretörését mi sem mutatja jobban, mint hogy 2012-ben még csupán 12%-ot birtokolt a display hirdetésekből. Dollárban kifejezve a változás még szembeötlőbbnek tűnik, ugyanis 5 milliárdról 38 milliárd dollárra kúsztak fel a költések, amely éves ütemben nézve 100%-os növekedést jelent.

Mindezt persze lassulni fog, ha kiterjeszti dominanciáját a display piacon, azonban a szakemberek úgy vélik, 2016-ban még 34, majd 2017-ben 26%-os növekedés várható. Mindez egyben azt is jelenti majd, hogy az automatizált megoldások a globális displaypiac kétharmadát teszik majd ki néhány éven belül.

Jelenleg az Egyesült Államok számít a legnagyobb programmatic hirdetési piacnak: nagyjából az ilyen típusú hirdetések 44%-a (16,8 milliárd dollár) ebben a régióban összpontosul. A második legnagyobb piac azonban Európában van, méghozzá az Egyesült Királyság áll a dobogó második fokán 7%-kal (2,6 milliárd dollár).

Az IAB UK júniusi jelentése szerint a 2014-es online display hirdetések felét programmatic technológián keresztül értékesítették a szigetországban. Itt a 2013. évi 285-ról 45%-ra nőtt az automatizált hirdetések aránya, míg a direkt és a network értékesítések visszaesést mutatnak (lásd az ábrán).

most1.png

Az eMarketer mutatói alapján a szegmenst uraló Egyesült Államokban szintén hasonló helyzet mutatkozik. Itt a tavalyi évben 45%-os arányt regisztráltak a 2013-as 24%-hoz képest, idénre pedig közel ötven százalékkal számolnak a szakemberek. 2016-ra még optimistábbak a kilátások, ugyanis 60% feletti arányt jósoltak már tavaly októberben a programmatic megoldásoknak.

180351.gif

Az audiovizuális hirdetések viszik majd a prímet

Úgy tűnik, nem csupán a hirdetések módjában várható nagyobb áttörés a piacon, hanem a formátumok tekintetében is trendforduló következik. Az online videó egyre nagyobb teret nyer, hiszen kompletten képes helyettesíteni egy tévés hirdetést. Persze ez nem azt jelenti, hogy utóbbi teljesen eltűnne, de az tény, hogy a PC-ken, mobileszközökön ez egy népszerű formátumnak bizonyul.

Ráadásul egy tévére szánt hirdetéssel közel sem érhetünk el olyan szofisztikált célközönséget, mint egy jól targetált online videóval. Mindez a márkaépítéshez is elengedhetetlen eszköznek bizonyul.

A szakértők becslései szerint a 2015-ös évben a display hirdetések 48,4%-a audiovizuális tartalom, amely 4,3%-os növekedést mutat 2010 óta. Az elkövetkezendő néhány évben ez az arány még tovább nőhet majd, ugyanis az előrejelzések alapján 2018-ra 48,9%-ra rúghatnak a mutatók.

 

Forrás: Zenithoptimedia.com, IABUK.net, eMarketer.com

 


A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr828151668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu