Adverticum Adserver

Retargeting - célozz újra hatékonyan

2015. november 26. 11:16 - Vagdal Éva

Számos új technológia és fejlesztés látott napvilágot az elmúlt időszakban az online hirdetési piacon, azonban csak nagyon kevés olyan témát tudunk mondani, amelyek valóban több éven keresztül fennmaradtak és valós hozzáadott értéket képviselve előbbre tudták vinni az iparágat. Az egyik ilyen sikertörténet a retargeting megoldás, amellyel kapcsolatban a TopRankBlog októberi posztja hét tanácsot fogalmazott meg, amelyek biztosíthatják a piacon tevékenykedő szereplők számára a hirdetési kampányaik hatékonyságát.

7 tipp a sikeres retargeting stratégia kialakításához

Ahhoz, hogy közelebb kerüljünk a célcsoportunk megismeréséhez vagy egyáltalán azonosítani tudjuk a számunkra értékes felhasználókat, célszerű megismernünk az elérésükhöz szükséges technológiákat. A fogyasztók becserkészéséhez vezető úton nagyon fontos ugyanis, hogy az üzenetet a megfelelő eszköz kiválasztásával, a megfelelő emberekhez juttassuk el úgy, hogy az számára és számunkra is értéket hozzon létre.

#1 – Megértés – avagy mit is jelent a retargeting?

A retargeting egy olyan célzási megoldás, amellyel azokra a felhasználókra célozhatunk, akik az internet böngészése közben a mi oldalunkon is megfordulnak. Emellett a fogyasztók útjának nyomon követésével a számukra releváns és az őket érdeklő témákkal kapcsolatos hirdetéseket tudunk megjeleníteni az oldalakon.

retargeting_launch.jpg

#2 – Mértéktartás – avagy ne árasszák el az oldalt a bannerek!

Csak azért, mert követheted a felhasználót és megjeleníthetsz neki személyre szabott hirdetéseket, nem kell minden pillanatban és minden egyes szabad pixelen „támadni” őt. Az egy oldalon felülreprezentált bannerek ugyanis sok esetben rosszabbul teljesítenek, mint azok, amelyek megfelelő gyakorisággal és/vagy bannerkizárással működnek.
A siker érdekében nem árt ugyanis néhány alapelvet szemmel tartani, miszerint egy azonos szektorban tevékenykedő vagy azonos terméket népszerűsítő bannerrel nem tanácsos egy oldalon megjelenni – pláne nem több méretben. Nemcsak a bannerek száma, hanem előfordulásuk is perdöntő lehet az ügyfelek számára, így célszerű beállítani az egyes kreatívoknál, hogy hányszor jelenjenek meg egy nap a felhasználók számára. Például egy kevésbé ismert termék vagy márka esetében érdemes akár többször is megjeleníteni egy nap a hirdetést, egy már befutott márkánál ugyanakkor már elegendő egy napi 1 alkalommal történő megjelenés.

#3 – Szegmentálás – avagy nem minden felhasználó egyforma!

A retargeting során használt módszerek segítségével a fogyasztók weboldalakon végzett tevékenysége (regisztráció, kosárba helyezés, vásárlás) is nyomon követhető, így az általuk végrehajtott akciók szerint akár különböző kategóriákat alkotva meg is tudjuk különböztetni őket és még inkább hozzájuk passzoló hirdetéseket tudunk kialakítani és megjeleníteni. Ez nemcsak a fogyasztói élmény fokozásához, hanem hirdetésekből származó jövedelmek növeléséhez is hozzájárulhat.

segmentation.jpg

#4 – Időtartam – avagy több kicsi vagy egy hosszú?

Az egyik legnehezebb kérdés egy retargeting kampánnyal kapcsolatban, hogy a teljes értékesítési folyamaton keresztül átívelő kampányként fusson vagy több kisebb, rövidebb időtartamú kampánnyal lehet nagyobb hatást gyakorolni a felhasználókra. Természetesen ez kampányról kampányra eltérő lehet és még mindig nem sikerült egy olyan best practise-t kialakítani, amely sorvezető lehetne az iparág számára.

#5 – Változatosság – avagy a sok egyforma kreatív unalmas!

A fogyasztók figyelmét egy idő után nem fogják felkelteni az egymásra megszólalásig hasonlító, sokszor már unalmasnak mondható kreatívok. Nagyon fontos, hogy az alapvető arculati elemek megtartása mellett próbáljunk meg az adott célcsoportnak, szegmensnek megfelelő, az ő érdeklődésüket felkeltő bannereket készíteni és megújulni minden egyes retargeting kampány során. Kampányon belül azért nem árt az egységesség! Az AdServer retargeting megoldása, a M.O.R.E. egyszerű kép bannerre, szöveges hirdetésre, html vagy akár markup bannerekre épülő kampányok esetén is alkalmazható.

#6 – Méret – avagy játszunk a megjelenéssel!

300x600, 970x90, 300x250, 640x360 – még hosszan lehetne sorolni a rendelkezésünkre álló bannerméreteket, amelyek közül válogathatunk egy retargeting kampány kialakítása során.

#7 – Hatékonyság – avagy Adverticum M.O.R.E targetálás!

Nem elég egy profi retargeting kampányt összerakni, meg kell találni azt az eszközt, amivel a leghatékonyabban meg tudjuk valósítani azt.  Az AdServerben a már jól ismert M.O.R.E targetálás keretében biztosítunk lehetőséget a retargeting kampányok hatékony futtatására, mely során ugyanannyi ADV-val sokkal hatékonyabbak gazdálkodhatunk, de akár kevesebb megjelenéssel is elérhetünk ugyanakkora sikereket, mint a hagyományos megoldásokkal.

A fenti hét jó tanács szükséges, ugyanakkor nem elégséges feltétele a sikernek.

Forrás: http://www.toprankblog.com/2015/10/ad-retargeting-strategy/

Ha van olyan digitális marketinggel foglalkozó téma, amiről szívesen olvasna az AdServer blogon, várjuk javaslatait az eszrevetel@adverticum.com címre.

További érdekes témákat és friss infografikákat pedig a Facebook és Twitter oldalunkon talál.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr428115960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása