Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

twitter_uj_2017_1.png

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (52) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) firefox (1) Firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) geo (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (8) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) iab (14) IAB (13) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) rtb (2) RTB (1) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

Digitális Trendmustra 2016

2015.10.22. 13:07 | Vagdal Éva | Szólj hozzá!

Címkék: marketing digitális trend html5 IAB

Avagy merre halad tovább a digitális marketing 2016-ban?

trendmustra.jpgSokakat foglalkoztat a kérdés, hogy vajon merre is fog továbbhaladni a digitális reklámpiac az idei évben történt változásokat követően, valamint mik lesznek azok a top témák, amelyek dominálják majd 2016-ot.
Ebben az évben a digitális médiapiac jelentős változásokon esett át, amelyek minden bizonnyal kihatással lesznek majd a 2016-os jóslatokra is. A legnagyobb port kavaró téma mindenképpen a Flash hirdetések visszaszorulása volt, de eléggé sokszor emlegettük a mobil formátumok térhódítását és a programmatic megoldások előretörését is. De hogy ezek a robbanások merre sodorják tovább a piacot, azzal kapcsolatban még a piac legnagyobb gurui sem tudnak egyértelmű választ adni.

A Blogworthy Blog egy rövid listában csokorba szedte azokat az előrejelzéseket, amelyek mellett nem mehetünk majd el a 2016-os évre történő médiatervezés során:

  • 1. Élet a Flash után
    Egy kicsit drámaian hangzik, de éppen egy jelentős átalakulási folyamat közepén vagyunk, amelyet a Flash technológiák elavulása és háttérbe szorulása idézett elő. A piaci mechanizmusok egyre erőteljesebben a HTML5 irányába mutatnak – a piaci szereplők nagy része ugyanis emellett a megoldás mellett tette le a voksát, valamint már az IAB támogatását is elnyerte. A HTML5 jelenleg az egyik leginkább „rendszer-kompatibilis” formátum, amely egy eszközökön átívelő, magas szintű hirdetési megoldást nyújt. Az Adverticum is igyekszik a jelenleg uralkodó iparági trendeknek megfelelő feltételeket biztosítani az új formátum használatához, amelynek kapcsán a kampánymenedzserek és kreatívkészítők munkáját elősegítő HTML5 bannerkészítési útmutató is elkészült. 
  • 2. Natív hirdetések
    Ahogy egy korábbi bejegyzésünkben már írtuk, a natív hirdetések olyan hirdetési megoldások, amelyek egy weboldalon, applikációban vagy más online kommunikációs felületen beépülnek az ott megjelenő tartalomba és a formai környezetbe, valamint relevánsan illeszkednek az adott oldal témaköréhez – Facebook posztként, Tweetként vagy display hirdetések formájában jelennek meg az oldalakon. A Business Insider becslése szerint 2018-ra 21 milliárd $-os hirdetési bevételt fognak kitermelni.
  • 3. Dizájnolt Call-to-action
    Nagyban javíthat egy kreatív teljesítményén, ha egy jól elkészített dizájn társul hozzá, hiszen jobb eséllyel indul a banner a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. Az oldalakra látogatók használati szokásait górcső alá véve ugyanis az látszik, hogy egy egyszerű, letisztult call-action és céloldal sokkal nagyobb sikert ér el a felhasználóknál, mint egy összetettebb üzenet. Az ún. bannervakság kiküszöbölésében is nagy segítség lehet, ha a hirdetés kialakítása során a dizájnelemekre helyezik a hangsúlyt a készítők
  • 4. Lokáció, lokáció, lokáció
    A mobileszközök elterjedésével párhuzamosan a lokáció alapú célzások jelentősége is megnövekedett – különösen a bolton belüli megoldások váltak népszerűvé. Az Adverticum AdServerben ennek kapcsán a GeoIP célzást, valamint az applikációkban elérhető célzásokat tudjuk rendelkezésre bocsátani.

A trendek alakulásában ugyanakkor a piaci mechanizmusok mellett a felhasználók magatartása is döntő jelentőségű lesz, hiszen az ő technológia-elfogadásuk, valamint digitális médiafogyasztási szokásaik fogják meghatározni az egyes eszközök, hirdetési megoldások fejlődési irányvonalát. Ahogy a fentiekben is említett lokációs megoldások egyre gyakoribb megjelenése és az IoT elterjedése is jelzi, a technológiák fogyasztókra gyakorolt hatása elképesztő mértékben megnövekedett. Az adatrobbanás óta egyre nagyobb mennyiségben rendelkezésre álló információk elemzésével, sokkal relevánsabb termékek és szolgáltatások kínálhatóak a vásárlóknak, valamint nagyobb hatékonyságú hirdetések biztosíthatóak a piac számára.

A SmartInsights egyik bejegyzése szerint 2016-tól már egy ún. post-digitális marketing világról beszélhetünk majd, amelyben már nem lesz külön offline és online hirdetési lába egy kampánynak, hanem a marketingtevékenységekbe szorosan integrált elemekként jelennek majd meg kéz a kézben (eszköz-és csatornafüggetlenül).

A trendek elemzése során azonban nem kerülhetjük meg azt a már-már kötelezővé vált kérdést sem, hogy vajon 2016 minek az éve lesz majd. Egy lengyel újságíró összeszedte az erre vonatkozó jóslatokat és nem meglepő módon 16 különböző megfogalmazás született meg a szakértők megkérdezését követően.

2016....

  • A több, bátrabb és feltűnőbb tartalom éve (Ann Handley, Best-selling author, keynote speaker, Chief Content Officer)
  • A fókuszálás éve (Barry Feldman, Content marketing consultant, copywriter, creative director)
  • Az online marketing újraalkotásának az éve (Daniel Slomka, Content Specialist)
  • A live streaming éve (Erika Herald, Head of Content)
  • A vásárolt média éve (Joe Pulizzi, Founder of Content Marketing Institute)
  • Az online show-k éve (Ian Cleary, Founder of Razor Social)
  • Az online hirdetések fejlesztésének éve (Michael Brenner, Head of Strategy)
  • A vizuális anyagok éve (Pratik Dholakiya, Co-founder of E2MSolutions and MoveoApps)
  • Az összefüggések éve (Rebecca Lieb, analyst, advisor, author)
  • Az ad blockerek éve (Ryan Deiss, Founder and CEO of Digital Marketer)
  • A fogyasztókkal való párbeszéd éve (Ryan Hanley, Head of Marketing)
  • A befolyásolás forradalmának éve (Sabrina Fenster, marketing manager)
  • Az intelligens tartalom éve (Scott Abel, Content Strategist)
  • A tartalomgyártás éve (Steve Cartwright, Digital Business Growth Expert)
  • A perszonalizáció és a szegmentáció éve (Sujan Patel, Co-founder of Content Marketer.io)
  • A fogyasztó megismerésének éve (Ted Rubin, Social marketing strategist, keynote speaker, CMO)

Hogy miért is gondolják a szakértők így, arról bővebben itt lehet olvasni! Hogy vajon kinek lesz igaza, arról majd jövőre ugyanekkor ugyanitt visszatérünk. Addig is a piacon formálódó trendekért és az irányvonalakat bemutató infografikákért látogasson el Facebook oldalunkra vagy kövessen minket Twitteren!


A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr728011627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.