Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

twitter_uj_2017_1.png

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (52) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) Firefox (1) firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) geo (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (8) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) iab (14) IAB (13) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) RTB (1) rtb (2) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

Programozott kreatívok?!

2015.09.24. 11:12 | Vagdal Éva | Szólj hozzá!

Az eMarketer tanulmányokat bemutató online prezentációs sorozat keretében a múlt hónapban a kreativitás és a programozott médiavásárlás kapcsolata került terítékre.
Vajon jót tesz a kreativitásnak a programozottság? Milyen kreatív megoldások láttak már napvilágot az automatizált piactereken? Hogyan kell megreformálni a folyamatokat?
Ezek azok a már többek által fejtegetett főbb kérdések, amelyek górcső alá kerültek az augusztusi előadás során.

A programmatic témaköre elkerülhetetlen a napjainkban egyre erőteljesebben érvényesülő display piacon, ahol egyik napról a másikra újabb és újabb megoldások kerülnek elő a digitális piaci szereplők tarsolyából. Az előretörés abban is meglátszik, hogy a tanulmány szülőhazájában például a display-ek már több mint az 50%-kánál megjelennek a programozott megoldások.
Ma már nemcsak a hagyományos bannerek, hanem a videó, mobil, valamint a közösségi média és natív hirdetések területén is egyre nagyobb arányban tapasztalható az effajta metódus.

digiday_soti_inline_6.png

De vajon hogyan fér meg egymás mellett a programozottság és a kreativitás? Erre a kérdésre sokan eléggé szkeptikusan válaszolnak – mondván, hogy a programmatic kevés helyet hagy a kreativitás számára. Azonban, ha jobban végiggondoljuk a folyamatot a piac valós idejű működése valós idejű kreativitásra ad lehetőséget. Egyrészt sokkal személyre-szabottabb kampányok és relevánsabb üzenetek kidolgozására van lehetőség a real-time rendszerek nyújtotta valós azonnali közönségadatok felhasználásával, másrészt a felhasználók állandó online jelenlétének köszönhetően a márkák itt és most üzeneteket tudnak eljuttatni a célcsoportjuk felé és sokkal hatékonyabb kampányokat tudnak véghezvinni, mint korábban.

Az eMarketer összegyűjtött néhány jó példát a programozott médiavásárlás és a kreativitás egymást erősítő párosításának szemléltetésére, amelyek közül a Lexus és a Heineken ötleteit vették górcső alá példaként az előadás során.

A Lexus 2015-ös Super Bowl-ra készített kampányában személyre szabott videó üzeneteket tudtak megjelentetni Facebook-felhasználóik számára a játék alatt az érdeklődési körüknek és földrajzi helyzetüknek megfelelően. Például, ha valaki a bejegyzései és a képei alapján egy megszállott, országutakat járó utazóként aposztrofálható, akkor egy óceánparti autókázást megjelenítő háttérkörnyezetbe helyezték el a reklámot, ha valaki pedig városi környezetben tölti ideje nagy részét, akkor egy pörgős, városi jelenetet kell elképzelnünk. Ennek eredményeképpen több mint 1000 személyre szabott 30 másodperces videót hoztak létre a játék ideje alatt. 

lexus.jpg

A Lexus-hoz hasonlóan a Heineken is a földrajzi adatok, az idő, a fogyasztási, valamint a keresési szokások alapján célozta meg az eléggé sajátos éjszakai életet élő célcsoportját. A bejegyzés elején feltett kérdések kapcsán Rom Amram, a Heineken senior média igazgatója a programmatic egyre erőteljesebb előretörésére hívta fel a figyelmet egyik nyilatkozatában, amelyben egy olyan platformként tüntette fel, amely új utakat nyit meg a kreativitás előtt. A vezető elmondta, hogy a médiaköltésük 10%-át programmatic kampányokra szeretnék fordítani.

desperados_heineken.jpg

Az előadás zárásaként a „programozott kreatívok” 3 fő irányelvét ismerhettük meg:

  • a megfelelő emberhez kell eljuttatni
  • a megfelelő időben
  • a megfelelő hirdetést.

A teljes előadás itt érhető el: http://www.emarketer.com/Webinar/Creating-Ads-on-FlyNew-Opportunities-Programmatic/4000117

 

 


A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr27815698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.