Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

twitter_uj_2017_1.png

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (52) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) firefox (1) Firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) geo (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (8) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) iab (14) IAB (13) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) rtb (2) RTB (1) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

Globális mobilkörkép - avagy mi újság a mobilpiacon?

2015.08.17. 09:16 | Vagdal Éva | Szólj hozzá!

Címkék: mobil globális display bevételek mobilhirdetés IAB

Mobil kell minden mennyiségben, ahogy erről minden cikkben olvashatunk. A közhellyé formálódó mobilőrületet ugyanakkor nemcsak a szavak, hanem a számok is alátámasztják, hiszen az IAB Europe, az amerikai IAB Mobile Marketing Center of Excellence és az IHS Technology tanulmánya a globális mobilhirdetési piac 65%-os növekedéséről számolt be. A dinamikus előretörés eredményeképpen ugyanis a tavalyi évben közel 24 milliárd euróra rúgott a mobilhirdetési bevételek nagysága világszinten.
A növekedés úgy tűnik 2015-ben sem áll meg, hiszen ahogy az IAB Hungary sajtóközleményéből megtudtuk, 2015 második negyedévében is 80%-os növekedést produkált a mobilpiac.

mobilhird_bev.pngA növekedés mögött valószínűleg az eszközök soha nem látott mértékű penetrációja, a változó fogyasztási szokások, valamint a határokon átívelő iparági kezdeményezések állnak. Ahogy az Interact konferencián is elhangzott IAB AdEx Benchmark számok is utaltak rá, a mobilpiac ilyen mértékű térhódítása nem számít meglepetésnek.

Az egyes mobilhirdetési szegmensek közül a mobil display 47, 4%-os részesedésével végre meghaladta a mobil search bevételek nagyságát (46,1%). Az üzenetküldés szegmense viszont alacsonyabb értékkel zárta a 2014-es évet a korábbi évhez képest.

display_nov.png

A mobil display hirdetések közel 50%-os részesedése volumen szempontjából is kiemelkedőnek számít, hiszen a tavalyi év során a mobil display bevételek 11,4 milliárd euróra nőttek. Ezt az értéket a search 11 milliárd eurós bevétele egészíti ki, amellyel ez a két szegmens együttesen a mobilhirdetési szegmens óriási növekedésének két fő hajtóerejét biztosítja. A fenti adatok további elemzéséből kiderül, hogy növekedési ütem tekintetében is a mobil display hirdetési bevételei járnak elől 88%-kal, amelyet jócskán lemaradva a search (55%), valamint az üzenetküldés (13%) követ.

mobilhirde_nov.png

A mobilhirdetések piacát egészében górcső alá véve Észak-Amerika áll az élen közel 5 milliárd eurós bevételi indexével, amely a tavalyi évhez képest kétszeres növekedést jelent és 44,9%-os szeletet hasít ki magának a teljes mobilköltésből. Európa a részesedések tekintetében harmadik helyen áll 1,7 milliárdos bevételével, amellyel a bevételek 16,6%-át teszi ki.

mobilbev_regio_1.png

A növekedés üteme szintén Észak-Amerikában volt a legnagyobb (76,8%), ettől Európa jóval elmaradva csak 58,6%-os bővülést tudhat magáénak. Összességében viszont elmondható, hogy minden egyes régió 50%-os növekedési ütem felett teljesített az elmúlt évben.

Ha regionális megosztásban megvizsgáljuk egyenként a hirdetési formátumok alakulását is, kiválóan látszik, hogy azok elég változatos megoszlást mutatnak az egyes területeken, hiszen míg Észak-Amerikában és az Ázsia-Csendes-óceáni térségben már a mobil display vette át a vezető szerepet a három fő szegmens egymással való összehasonlításában, addig Európában még a mobil search hirdetések az uralkodóak.

mobilbev_regio_szegmens.png

Már nagyon várjuk, hogy megkapjuk a teljes 2015-ös eredményeket is. Év végéig azonban még sok minden történhet. A 2014-es évet összefoglaló teljes tanulmány itt tölthető le. A 2015-ös mobilhirdetési adatokat pedig az IAB Hungary oldalán találhatunk.


A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr857706854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.