Adverticum Adserver

Friss, ropogós AdEx számok Berlinből

2015. május 22. 15:28 - Vagdal Éva

Programmatic advertising, data, native advertising-content marketing, viewability és fraud detection témák körül forgott az Interact világa három napon át Berlinben, valamint itt tették közzé az európai online hirdetési adatok bibliáját,az AdEx Benchmark-ot. A 2014-es számokból kiderül, hogy továbbra is gőzerővel száguld előre az online hirdetési piac, melynek mérete tavaly meghaladta a 30 milliárd eurós szintet (30.7 milliárd euró).

Tekintsünk akkor vissza egy kicsit a múltba, hogy lássuk a jövőt!

 

adexbmfb.png

A berlini Interact konferencián 11,6%-os növekedésről számolt be az IAB Europe, melynek értelmében 30,7 milliárdos piaccá nőtte ki magát a teljes online hirdetési piac, fenntartva ezáltal - az elmúlt öt évhez hasonlóan - a kétszámjegyű növeledést.

Az eredmények büszkeségre adnak okot, hiszen az összes kutatásban részt vevő piac (27 európai ország) pozitív irányú növekedésről számolt be.
A legnagyobb növekedés Szlovéniában (43,1%), Írországban (33,3%), valamint Fehéroroszországban (32,8%) volt tapasztalható. Magyarország is szorosan az élmezőny mögött jár - 19,5%-os növekedést produkálva 2014-ben az online hirdetések piacán.

orszagos_reszesedes_1.png

Az online hirdetési piac növekedése a kutatásban résztvevő országokban
Forrás: IAB AdEx Benchmark Prezentáció (Interact 2015, Berlin)

A költést tekintve a TOP 10-es lista pedig a következő:

  1. Egyesült Királyság – 8,9 milliárd EUR
  2. Németország – 5,4 miliárd EUR
  3. Franciaország – 3,7 milliárd EUR
  4. Olaszország – 1,9 milliárd EUR
  5. Oroszország – 1,8 milliárd EUR
  6. Hollandia – 1,5 milliárd EUR
  7. Svédország – 1 milliárd EUR
  8. Spanyolország – 0,9 milliárd EUR
  9. Dánia – 0,7 milliárd EUR
  10. Norvégia – 0,7 milliárd EUR                                                     

A konferencián górcső alá vették a növekedés fő indikátorait is, melyek között a social média és videó szegmens erejét, a programmatic vásárlást, az információs rendszerek fejlődését, valamint az internetpenetráció növekedését hangsúlyozták. A növekedést visszafogó területként a láthatóságot, a desktop-mobil kannibalizációt, a CPC/CPM inflációt, illetve a mérést fogalmazták meg.

Townsend Feehan, az IAB Europe vezetője továbbá kiemelte: „Az AdEx benchmark eredményei is rávilágítanak a digitális hirdetési piac fontosságára Európa gazdaságában. Be kell bizonyítanunk, hogy az európai online hirdetések versenyre tudnak kelni a globális piac többi szereplőjével.”

3 fő szegmens

Az IAB Europe AdEx Benchmark kutatása 3 fő szegmensbe osztotta fel az online hirdetési piacot: display, search és apróhirdetések piacára, mely szegmensek növekedése továbbra is az eszközhasználati-és fogyasztási szokások változásával hozható összefüggésbe. Ezek közül mi a display piacot emeljük ki részletesebben.

A display hirdetési szegmens túlteljesítette az összes többi szegmenset a maga 15,2%-os növekedésével 2013-hoz képest, ugyanis 2014-ben 10,9 milliárd eurós nagyságrendet ért el. Magyarország vonatkozásában a tavalyi év adatai alapján pedig az EU-s átlagnál magasabb, 15,5%-os növekedésről beszélhetünk.

display.pngA display piac növekedése a kutatásban résztvevő országokban
Forrás: IAB AdEx Benchmark Prezentáció (Interact 2015, Berlin)  

A display piac növekedésében a mobil piac növekedése is jelentős mértékben közrejátszik, hiszen a teljes piaci növekedés 50 százalékáért volt felelős 2014-ben (az EU-s 15,2%-os átlag mobil display nélkül csak 7,9% lett volna). A mobil szegmens jelenleg a display piac 17,7%-át teszi ki, amely 72,5%-os növekedést jelent a 2013-as évhez viszonyítva. A display piac 15,1%-át kitevő online video szegmens szintén erőteljes növekedést mutat.

mobildisplay.pngA mobil display piac növekedése a kutatásban résztvevő országokban
Forrás: IAB AdEx Benchmark Prezentáció (Interact 2015, Berlin)

 Eleni Marouli, az IHS senior elemzője és a jelentés készítője hozzátette:
„Az egymást követő öt évben fenntartott növekedés is kiválóan szemlélteti az online hirdetési piac folyamatos fejlődését. A növekedést biztosító mobil és a videó szegmens áll most az innovációk és beruházások középpontjában nemcsak a fogyasztói trendekhez igazodva, hanem a hirdetők igényeit szem előtt tartva."

A search szegmens 10,8%-ot növekedett, ami 14,7 milliárd eurónak megfelelő részesedést tesz ki. Ennek köszönhetően költésben magánál tartja a vezető szerepet – az elmúlt három évben azonban egy lassuló növekedés volt tapasztalható.

Daniel Knapp, az IHS Technology kutatási igazgatója és az AdEx Benchmark kutatás vezetője elmondta:
„ A kutatásunk is bizonyítja, hogy a legérettebb online hirdetési piacok Európában fenn tudták tartani a növekedést,  többek között az intelligens információs infrastruktúra rendszerek proliferációjának hatására. Az információ ugyanis a hirdetési piac fő hajtóereje, amely egy összekötő kapocsként szolgál a fogyasztók, a média és a márkák között.”

A harmadik fő szegmenset az apróhirdetések piaca jelenti, amely 5,8%-os növekedésével 4,9 milliárd eurós piaccá hízott a gazdasági növekedésnek hála.

Pozitív jövőkép

A jövőre vonatkozóan szintén pozitívak az előrejelzések, hiszen az elkövetkező években az online fogja magához ragadni a vezető szerepet a teljes médiaköltésből való részesedések kapcsán.

A teljes jelentés az IAB Europe honlapján tölthető le.

Kedvcsinálónak egy kis ízelítő a konferenciáról:

montazs_twitterre.png

 

Még több képért a rendezvényről látogass el Facebook oldalunkra vagy keress fel minket Twitteren.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr557481964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.