Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

twitter_uj_2017_1.png

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (52) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) Firefox (1) firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) geo (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (8) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) iab (14) IAB (13) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) rtb (2) RTB (1) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

Friss, ropogós AdEx számok Berlinből

2015.05.22. 15:28 | Vagdal Éva | Szólj hozzá!

Címkék: Berlin IAB adex Interact

Programmatic advertising, data, native advertising-content marketing, viewability és fraud detection témák körül forgott az Interact világa három napon át Berlinben, valamint itt tették közzé az európai online hirdetési adatok bibliáját,az AdEx Benchmark-ot. A 2014-es számokból kiderül, hogy továbbra is gőzerővel száguld előre az online hirdetési piac, melynek mérete tavaly meghaladta a 30 milliárd eurós szintet (30.7 milliárd euró).

Tekintsünk akkor vissza egy kicsit a múltba, hogy lássuk a jövőt!

 

adexbmfb.png

A berlini Interact konferencián 11,6%-os növekedésről számolt be az IAB Europe, melynek értelmében 30,7 milliárdos piaccá nőtte ki magát a teljes online hirdetési piac, fenntartva ezáltal - az elmúlt öt évhez hasonlóan - a kétszámjegyű növeledést.

Az eredmények büszkeségre adnak okot, hiszen az összes kutatásban részt vevő piac (27 európai ország) pozitív irányú növekedésről számolt be.
A legnagyobb növekedés Szlovéniában (43,1%), Írországban (33,3%), valamint Fehéroroszországban (32,8%) volt tapasztalható. Magyarország is szorosan az élmezőny mögött jár - 19,5%-os növekedést produkálva 2014-ben az online hirdetések piacán.

orszagos_reszesedes_1.png

Az online hirdetési piac növekedése a kutatásban résztvevő országokban
Forrás: IAB AdEx Benchmark Prezentáció (Interact 2015, Berlin)

A költést tekintve a TOP 10-es lista pedig a következő:

  1. Egyesült Királyság – 8,9 milliárd EUR
  2. Németország – 5,4 miliárd EUR
  3. Franciaország – 3,7 milliárd EUR
  4. Olaszország – 1,9 milliárd EUR
  5. Oroszország – 1,8 milliárd EUR
  6. Hollandia – 1,5 milliárd EUR
  7. Svédország – 1 milliárd EUR
  8. Spanyolország – 0,9 milliárd EUR
  9. Dánia – 0,7 milliárd EUR
  10. Norvégia – 0,7 milliárd EUR                                                     

A konferencián górcső alá vették a növekedés fő indikátorait is, melyek között a social média és videó szegmens erejét, a programmatic vásárlást, az információs rendszerek fejlődését, valamint az internetpenetráció növekedését hangsúlyozták. A növekedést visszafogó területként a láthatóságot, a desktop-mobil kannibalizációt, a CPC/CPM inflációt, illetve a mérést fogalmazták meg.

Townsend Feehan, az IAB Europe vezetője továbbá kiemelte: „Az AdEx benchmark eredményei is rávilágítanak a digitális hirdetési piac fontosságára Európa gazdaságában. Be kell bizonyítanunk, hogy az európai online hirdetések versenyre tudnak kelni a globális piac többi szereplőjével.”

3 fő szegmens

Az IAB Europe AdEx Benchmark kutatása 3 fő szegmensbe osztotta fel az online hirdetési piacot: display, search és apróhirdetések piacára, mely szegmensek növekedése továbbra is az eszközhasználati-és fogyasztási szokások változásával hozható összefüggésbe. Ezek közül mi a display piacot emeljük ki részletesebben.

A display hirdetési szegmens túlteljesítette az összes többi szegmenset a maga 15,2%-os növekedésével 2013-hoz képest, ugyanis 2014-ben 10,9 milliárd eurós nagyságrendet ért el. Magyarország vonatkozásában a tavalyi év adatai alapján pedig az EU-s átlagnál magasabb, 15,5%-os növekedésről beszélhetünk.

display.pngA display piac növekedése a kutatásban résztvevő országokban
Forrás: IAB AdEx Benchmark Prezentáció (Interact 2015, Berlin)  

A display piac növekedésében a mobil piac növekedése is jelentős mértékben közrejátszik, hiszen a teljes piaci növekedés 50 százalékáért volt felelős 2014-ben (az EU-s 15,2%-os átlag mobil display nélkül csak 7,9% lett volna). A mobil szegmens jelenleg a display piac 17,7%-át teszi ki, amely 72,5%-os növekedést jelent a 2013-as évhez viszonyítva. A display piac 15,1%-át kitevő online video szegmens szintén erőteljes növekedést mutat.

mobildisplay.pngA mobil display piac növekedése a kutatásban résztvevő országokban
Forrás: IAB AdEx Benchmark Prezentáció (Interact 2015, Berlin)

 Eleni Marouli, az IHS senior elemzője és a jelentés készítője hozzátette:
„Az egymást követő öt évben fenntartott növekedés is kiválóan szemlélteti az online hirdetési piac folyamatos fejlődését. A növekedést biztosító mobil és a videó szegmens áll most az innovációk és beruházások középpontjában nemcsak a fogyasztói trendekhez igazodva, hanem a hirdetők igényeit szem előtt tartva."

A search szegmens 10,8%-ot növekedett, ami 14,7 milliárd eurónak megfelelő részesedést tesz ki. Ennek köszönhetően költésben magánál tartja a vezető szerepet – az elmúlt három évben azonban egy lassuló növekedés volt tapasztalható.

Daniel Knapp, az IHS Technology kutatási igazgatója és az AdEx Benchmark kutatás vezetője elmondta:
„ A kutatásunk is bizonyítja, hogy a legérettebb online hirdetési piacok Európában fenn tudták tartani a növekedést,  többek között az intelligens információs infrastruktúra rendszerek proliferációjának hatására. Az információ ugyanis a hirdetési piac fő hajtóereje, amely egy összekötő kapocsként szolgál a fogyasztók, a média és a márkák között.”

A harmadik fő szegmenset az apróhirdetések piaca jelenti, amely 5,8%-os növekedésével 4,9 milliárd eurós piaccá hízott a gazdasági növekedésnek hála.

Pozitív jövőkép

A jövőre vonatkozóan szintén pozitívak az előrejelzések, hiszen az elkövetkező években az online fogja magához ragadni a vezető szerepet a teljes médiaköltésből való részesedések kapcsán.

A teljes jelentés az IAB Europe honlapján tölthető le.

Kedvcsinálónak egy kis ízelítő a konferenciáról:

montazs_twitterre.png

 

Még több képért a rendezvényről látogass el Facebook oldalunkra vagy keress fel minket Twitteren.


A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr77481964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.