Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

twitter_uj_2017_1.png

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (52) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) firefox (1) Firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) geo (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (8) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) iab (14) IAB (13) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) RTB (1) rtb (2) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

10 dolog, amit a programmaticról tudni kell

2015.01.07. 12:55 | Szili Dóra | Szólj hozzá!

Címkék: lista trend IAB eMarketer rtb programmatic

Az IAB (Interactive Advertising Bureau) amerikai szervezete és az eMarketer 2014 végén tartott egy, a programmatic témához kapcsolódó találkozót Los Angelesben, ahol több mint 500 szakértő gyűlt össze a piac különböző részeiről, hogy megvitassák, merre halad a programmatic, azaz az automatizált médiaértékesítés piaca. (Korábbi bevezető bejegyzésünk a témában itt olvasható)

Az eseményről a következő tíz fontos részletet gyűjtötték össze az IAB oldalán (forrás):

1. Programmatic > RTB

A programmatic és az RTB nem egymásnak megfelelő szavak, a kettő nem ugyanazt jelenti. A programmatic alá tartozik minden olyan média felület értékesítése és vétele, amely automata módon zajlik. Ez négy különböző tranzakciót jelenthet: automatizált garantált (Automated Guaranteed), nem garantált fix áras (Unreserved Fixed Rate), meghívásos aukció (Invitation Only Auctions), nyitott aukció (Open Auctions). Az RTB valójában csak az utóbbival egyenlő, a nyitott aukcióval, amikor egy eladó az összes vevő számára teszi lehetővé a licitálást a felületre. Fontos, hogy tisztában legyen az ember vele, hogy mit ért ő, és mit értenek mások a programmatic szó alatt, hogy ne legyen félreértés.

2. A programmatic még kihívásokkal néz szembe

Már pár éve működésben vannak programmatic rendszerek, és egyre jobban elterjed ez a fajta hirdetés és média értékesítés, de még mindig léteznek olyan pontok, amelyek kihívásokat állítanak a növekedés elé. Néhány ilyen például az átláthatóság, a bizalom, a hamis adatforgalom kérdése, a korlátozott megértése ezen rendszerek működésének, a terminológia feletti bizonytalanság, a video, rising stars vagy audio hirdetések kiszolgálása, a sztenderd bannerekről a natív hirdetések felé elmozdulás stb..

3. A programmatic egyre növekszik

Az amerikai piacon a becslések szerint 2014-ben elérheti az ebből származó reklámbevétel a 10 milliárd dollárt, amely 2016-ra már meg is duplázódhat. Náluk egyelőre az RTB tranzakciók a dominánsak, azaz a teljes programmatic bevétel 92%-a RTB-ből származik, de ennek csökkenése várható majd, ahogy a display is domináns még, de a mobil és videó hirdetések is egyre elterjedtebbek lesznek az automatizált módon értékesített reklámok között.

4. Az iparág dolgozik a bizalom és a hamis adatforgalom kérdésén

Ez a két téma, amely leginkább érzékenyen érinti a programmatic-ot, de az IAB nagy erőkkel dolgozik azon, hogy megbízható és átlátható internetes hirdetési környezetet alakítson ki, és hogy a hamis adatforgalom, amelyet vírusok, botok, kalózprogramok generálnak, ki legyen zárva a hirdetések elől, így a hirdetők és a tartalomszolgáltatók is megbízhassanak egymásban és a kampány által elért valós eredményekben.

5. A programmatic videó jól jöhet a tartalomszolgáltatónak

A programmatic esetén arra szoktak gondolni az emberek, hogy a legolcsóbb árakért versenyeznek a hirdetők, de a videó hirdetések esetén ez nem feltétlenül igaz, mert kevesebb weboldal fogadja be ezeket egyelőre, így magasabb árakon kelnek el.

6. A mérések sokkal jobban számítanak a programmatic világban

A hirdetők átláthatóságra, minőségi inventory-ra és a technológia egyszerűségére vágynak, ha programmatic-ról van szó. Tudni akarják, hogy a megfelelő közönséget érik-e el, hogy a kampány a kívánt eredményt hozza, és mindezekhez arra van szükségük, hogy a sok-sok kapott adatból ki tudják hámozni ezeket. Ezért szükség van az oktatásukra és a célszerű adatfeldolgozásra is.

7. Az optimalizálás alapvetően fontos a hatékony programmatic reklámköltéshez

Nem csak a kampány vége felé kell optimalizálni, hanem már a kampány elején elért közönség esetén figyelemmel kell lenni, hogyan reagálnak, érdemes-e retargetinggel megcélozni őket, lehet-e még ösztönözni őket.

8. Az autóipar szereplői kihasználják a programmatic-ot

Az autóipar vezető márkái az egyszerű alkalmazáson túl vetik be a programmatic hirdetéseket, nem csak hűséges, de számukra még ismeretlen közönséget is megcéloznak ezekkel. Fontos számukra, hogy a real-time adatok alapján optimalizálják a hirdetéseiket, ezzel visznek kreativitást a gépek által kontrollált hirdetési környezetbe.

programmatic.png

9. A tartalomszolgáltatóknak át kell szerveződniük a programmatic miatt

A szakértők szerint a következő lépéseket érdemes követni, hogyha sikeresen szeretnék kiépíteni a programmatic ágat egy cégen belül: összehangolni az ösztönzést és a kompenzációt, oktatni a direkt értékesítőket Programmatic kezdő tréningen, a programmatic csapatnak összpontosítani kell a direkt értékesítés támogatására és a programmatic vevő oldalának lefedésére (DSP rendszerek, trading desk-ek, újracélzók), meghatározni programmatic áralapot, valamint külső és belső negyedéves költségvetés áttekintéseket érdemes szervezni.

10. A kreativitás és a programmatic nem ellenségek

Például olyan módon lehet kreatívabbá tenni a programmatic hirdetéseket, ha dinamikusra fejlesztik őket. Ezeknek a tartalma aszerint változik, hogy melyik célközönségnek jelennek meg. Ehhez a demográfiai adatok, a földrajzi elhelyezkedés és/vagy a böngészési előzmények lehetnek hasznos paraméterek, amelyek segítségével a banner interakciós rátája meg is duplázódhat.

Forrás: http://www.iab.net/iablog/2014/11/top-10-things-you-need-to-know-about-programmatic.html


A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr817050171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.