Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

twitter_uj_2017_1.png

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (52) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) Firefox (1) firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) geo (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (8) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) iab (14) IAB (13) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) rtb (2) RTB (1) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

Adszerver vs. webanalitika

2014.12.02. 12:52 | Szili Dóra | Szólj hozzá!

Címkék: analitika ct különbség webanalitika adszerver

A mérési különbségek okai

Az online kampányok eredményességét manapság már sok teljesítmény mutató (Key Performance Indicator) szerint értékelik, de ezek között a két legalapvetőbb mérőszám a kattintások (Click-Through) száma, és a kampány által generált látogatók/akciók száma. Ezeknek a mérését két különböző rendszer végzi, a kampányok (bannerek) kiszolgálása mellett a kattintásokért is az adszerver, míg a weboldalon történő mérésekért a webanalitikai rendszer felel. Ennek kapcsán a hirdetők és a kampánymenedzserek között fel szokott merülni kérdésként, hogy a két mérés között miért van különbség, miért nem annyi a kattintások száma, mint a céloldalra eljutó látogatók száma. Logikus kérdés, de a technikai részletek ismeretében egyszerű a válasz. Röviden azért, mert a látszat ellenére nem ugyanazt méri a két rendszer. De tekintsük át ezt hosszabban is!

A kétfajta rendszer különböző módon mér, így nem ugyanazokat a mutatókat, nem ugyanazon a helyen, és nem ugyanabban az időpillanatban mérik, ezért nem lehet érdemben összehasonlítani ezeket a számokat.

 Adszerverek   Webanalitikai programok 
 Mérés célja   A hirdetésre vonatkozó AV és CT mérése   Látogatók, oldalon végrehajtott akciók számának mérése 
 A mérés helye  A tartalomszolgáltató weboldala  A hirdető weboldala
 A mérés időpontja  A megtekintés, illetve a kattintás időpontja  A mérőkód betöltődésének időpontja

 

Az Onlinemarketing blogon is foglalkozott Berényi Konrád ezzel a témakörrel az Online marketing tippek sorozaton belül, és hasonló érveket hozott fel a két rendszer adatainak összevetése ellen.

Ha ismerjük ezeket a technikai részleteket, akkor világossá válik, hogy például egy mérési eltérés abból származik, hogy a hirdetésre kattintás megtörténte után a céloldalnak nem volt lehetősége betöltődni, így CT szám lett, de az analitikai oldalon nem történt mérés. Vagy a másik oldalról szemlélve lehet, hogy a webanalitikai rendszer a forgalom forrását nem tudta beazonosítani, így a látogatás nem biztos, hogy kattintásból származott.

versus.png

A fenti vagy egyéb esetek elkerülésére biztos megoldás nincsen, de az eltérések minimalizálására vannak javaslatok. Például, ha az Adverticum AdServer esetén a rendszerből származó tracker kódot építenek be a hirdető weboldalába, akkor konverziókövetést/post-user action analízist is végez az AdServer, vagyis a kattintások statisztikája mellett képes megmutatni, hogy a kampánnyal elért userek közül hányan látogattak el a céloldalra.

A másik lehetőség pedig a kattintások követése a webanalitikai rendszerrel, amely úgy valósítható meg, hogyha a bannerhez megadott céloldal URL-jét felparaméterezzük (pl. megadhatjuk benne paraméterként, hogy mi a banner mérete, melyik weboldalon fut stb.), és az analitikai számok mellett látszani fog, hogy a kattintás után hányszor hívódott meg ez a link.


A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr136951443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.