Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

twitter_uj_2017_1.png

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adblock (1) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (53) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) ePrivacy (1) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) firefox (1) Firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) GDPR (1) geo (1) Gfk (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (9) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) IAB (13) iab (14) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) rtb (2) RTB (1) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

Fókuszban a tablethirdetések

2012.09.14. 10:54 | Czipperer Dia | Szólj hozzá!

Címkék: mobil hirdetések táblagép adserver adverticum rich media

Az elmúlt években gyors növekedésnek indult a táblagéppiac. Bár sokan összemossák őket az okostelefonokkal, azért nem árt tudni, hogy a két platform eltérő eredményeket produkál a hirdetések terén. Szinte napi téma, hogy a mobilhirdetések sokkal nagyobb fogyasztói elköteleződést képesek elérni, lássuk akkor, a tabletreklámok önmagukban mire képesek.

Igazából leegyszerűsítve a táblagép egy PC és egy okostelefon tulajdonságait ötvözi, így sokkal nagyobb potenciál rejlik benne. De lássuk mitől válik „hibriddé".

A nagy kijelző valamint az erős hardverfelszereltség egyértelműen a PC felé húz. A bőséges tárhely és a hosszú üzemidő garantálja a felhasználóknak, hogy úgy érezzék, mintha számítógépük előtt ülnének. Vékony, hordozható és könnyű szerkezet, amely érintőképernyős, és ezáltal olyan érzést kelt, mintha mobiltelefont tartanának kezükben.  Mégis egy külön eszközről beszélünk, amely az eddigieket összegezve a fogyasztók számára személyre szabott, egyedi hangulatú és interkatív módon való hozzáférhetőséget biztosít a tartalomhoz.  A hirdetők számára pedig mérhető és erős üzeneteket garantál, melyeket szó szerint a fogyasztó kezébe pottyanthatnak.

Az előzetes becsléseket tekintve 2015-re akár nyolcszorosára is növekedhet a táblagéppiac a tengerentúlon a 2010-es adatokhoz viszonyítva. Tavaly hazánkban a táblagéphasználók arányát 2%-ra becsülték, de már akkor jelentős növekedést jósoltak a szegmensnek. A Nielsen 2011 harmadik negyedéves eredményei szerint akkor a táblagéphasználók több mint fele (57%) férfi volt, és a felhasználók 37%-a 45 év feletti volt.

És egyre inkább diverzifikálódik a piac. Míg néhány évvel ezelőtt a fogyasztók többsége (88%) iPadet használt, és a hirdetések többségét is ezekre optimalizálták, addig ma már több gyártó több készüléke versenyez a fogyasztók kegyeiért.

Na és itt érdemes megállni egy kicsit, ugyanis az Apple által gyártott népszerű iPadet említve fontos kiemelni, hogy ezekre a készülékekre optimalizált reklámok külön tervezést igényelnek. Flash hirdetéseket nem képes kezelni, így marad az egyszerű képi és HTML5 megoldás. Emellett korlátozott célcsoportot érhetünk el itt, tehát érdemes kicsit távolabbra is látni, és kiszakadni az „iPad-korszakból".

A táblagépes reklámok esetében kétféle típusról beszélhetünk: internetes és alkalmazásokban elhelyezett hirdetésekről. Bár felmérések szerint az előbbi használata élvez még előnyt a fogyasztók részéről, A Forrester Research adatai alapján a megkérdezettek 16%-a elsősorban az appokat részesíti előnyben. A válaszadók fele nyilatkozott úgy, hogy egyenlő időt tölt mindkettő használatával - tehát mindegyik valós útja annak, hogy elérjük a célközönséget.

És ha már hirdetünk, akkor böngészőn belül kétféle módon tehetjük ezt meg. Lehet táblagépre és PC-re optimalizált weboldalon is, hiszen ez a masina utóbbi oldalakat is betölti - a méretek azonban nem mindig egyeznek. Míg PC-ket szélesebb, „tájkép"-módra (landscape) - a legtöbb weboldalt erre tervezték -, a táblagépet landscape és portrait módra is optimalizálhatjuk. A landscape módnál a képernyő magassága mindig sokkal kisebb, mint a szélessége. Mivel a táblagépet álló és fekvő helyzetben is használhatjuk, így mindkét megjelenési módot beállíthatjuk. A hirdetőknek bele kell kalkulálniuk azt, hogy az adott hirdetés hogyan jelenik meg esetlegesen portrait módban.

Habár a tabletek egyedi jellemzőkkel rendelkeznek, melyekre nem árt odafigyelni, a reklámozás lépései nem változtak: tervezés, design, megvalósítás és mérés. Amit fontos megemlíteni, hogy az egyes operációs rendszerekben máshogy viselkednek a hirdetések, és maga a kreatív is, valamint a különféle érintő metódusok (pl. oldalnagyítás) különböző módon befolyásolhatják a kreatívot.

Attól nem kell félnünk, hogy ez a sok erőfeszítés mind hiába lenne, hiszen számos kutatás is igazolja, hogy a felhasználók jobban kedvelik a tabletreklámokat. Az IAB UK felméréséből kiderül, hogy a felhasználók 54%-a van pozitív véleményen az interaktív tablethirdetéseket illetően. Szóval a rich media kampányok nyerők lehetnek, és jöhetnek a népszerű, Adverticum által is támogatott Rising Star display-ek. Ezt is érdemes szem előtt tartani: a statikus reklámok csillaga leáldozóban van. Ha a fogyasztó valódi elköteleződését szeretnénk elérni, akkor az interaktív funkció a kulcs, és hogy mindezt tableten valósítjuk meg, még inkább hozzátesz az értékéhez.

Forrás: IAB Tablet Buyer's Guide


A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr514775203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.