Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

twitter_uj_2017_1.png

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (52) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) firefox (1) Firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) geo (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (8) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) iab (14) IAB (13) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) RTB (1) rtb (2) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

Az image-építő display

2012.04.10. 14:35 | Czipperer Dia | 3 komment

Címkék: banner branding billboard image display adserver adverticum roadblock splash screen

Az útakadályról vagy nyitóképről első hallásra valószínűleg nem egy reklámtípus jut eszünkbe, pedig ma már nálunk is egyre népszerűbb az angol nevén ismertebb forma, a roadblock vagy splash screen – persze nem mindenhol így nevezik. Több felületen is nagyon kelendő, a hirdetők szó szerint vadásszák a szabad helyeket. De mi is ez igazából, és miért olyan népszerű?

Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni a választ, akkor azt mondhatjuk, hogy egy cikkoldalba beépített billboardról van szó. A kérdés csak az, hogy mivel több?

Ez a forma nagyon alkalmas arra, hogy gyorsan és hatékonyan márkaismertséget generáljunk a fogyasztók körében. Ezek a különféle névre hallgató formátum többek között a cikkekben jelenik meg az oldal szélességéhez igazodó méretben, ezáltal nem „lóg ki” a tartalomból - pont ez a különlegessége. A felhasználó akkor találkozik a reklámmal, amikor éppen olvas, így biztosan észreveszi. Az oldal elrendezéséhez igazodik, ezáltal – bár a név nem ezt tükrözi - kevésbé zavaró. A billboardos kivitelezésnek köszönhetően pedig kihasználhatjuk azt az előnyt, hogy átfogó mondanivalónkat egy üzenetben, hatékonyan közöljük.

A Sanoma Nikon kampányánál például megfigyelhetjük azt, hogy a reklám színvilága mennyire összhangban van az oldal színeivel, és maga a hirdetés is két felületen van jelen – mintegy körülölelve az adott cikket (ld. ábra).

Ugyanúgy, ahogy „testvérénél”, használhatunk flash-t, videót, képet, és mindez kombinálva is eljuttathatjuk üzenetünket - tehát igazi multimédiás élményt képes nyújtani. Természetesen minden szolgáltató maga dönti el, milyen formátumban jelenhetnek meg a hirdetések egy-egy oldalon. Vannak kifejezetten képes hirdetések is, amelyek ugyanazt a funkciót töltik be, mint flash-es vagy videós társaik.

Még kattintani sem kell a hirdetésre, hiszen ez a típus lehetővé teszi akár egy komplett reklám bemutatását is. A Sanoma Volvo kampányánál például magán a reklámon szerepel az adott weboldal címe is, pedig ha a felhasználó kattint, a hirdető landing page-én találja magát. Azonban ezeknek nem elsődleges célja a kattintás növelése. Az ilyen, úgynevezett branding kampányoknak nem fokmérője az átkattintási arány, mégis megfigyelhető, hogy növeli a kattintások számát. A HVG felületén futó Audi kampány után például jelentősen megnövekedett a CTR szám.

( A HVG Audi-kampánya)

Ezt is egyfajta sikerként lehet elkönyvelni, annak ellenére, hogy elsősorban promóciós kampányokhoz alkalmazzák. Ráadásul a HVG a cikkekben megjelenő splash screen hirdetéseknél csak képeket használ, a tematikus oldalakon tesz esetenként kivételt. Mégis sikeresnek bizonyul annak ellenére, hogy a felhasználó csak egy állóképpel találkozik. De itt talán nem is ez az igazán domináns, magának a hirdetésnek az elhelyezése ér el valódi hatást.

Nehéz eldönteni, hogy mennyire számít külön típusnak, hiszen ez igazából egy billboard – tulajdonságait tekintve is - cikkoldalakba beépítve, viszont hatásában jóval több. Az interaktivitás foka megsokszorozódott, valamint a tartalom olvasása közben jelenik meg a hirdetés, ami még inkább arra ösztönzi a felhasználókat, hogy megtekintsék az adott tartalmat. Fontos, hogy ezek a reklámok sok esetben nem csak egyszerűen szét vannak szórva az adott oldalon, hanem – ha a hirdetés jellege megengedi - tematikusan illeszkednek a tartalomhoz.

Ezt példázzák a CEMP Sales House hirdetései is a Totalcaron - ahol szintén nagyon népszerű a forma roadblock néven -, melyek az adott cikkoldalon a témájához illeszkedve jelennek meg. Így még inkább azokat érhetik el a hirdetők, akik érdeklődnek a téma iránt (hiszen az adott tartalmat böngészik). Jelen esetben főként autós hirdetésekkel találkozhatnak a látogatók, miközben éppen a Tesla legújabb modelljéről olvashatnak ismertető cikket.

 

Ez a típus – bár még újdonságnak számít nálunk – egyre népszerűbb. Akadály ide vagy oda, a hirdetőknek ez mégis inkább egy ugródeszkát jelent a márka vagy termék reklámozásához, hiszen a felhasználót ott érhetik el, ahol valóban tartózkodik: a cikkoldalakon.

 

 


· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr1004380830

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szájt redizájn és hirdetési elképzelések 2012 2012.04.11. 22:45:13

Az elmúlt hónapokban egy körben megújítottuk a HVG tematikus szájtjait. Egységes layoutot kaptak. Szakítottunk azzal a nézettel, hogy kis szájtoknak is portálosan kéne viselkedniük. Sokkal inkább a friss tartalmakra helyeztük a hangsúlyt. Próbáltunk v...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2012.04.11. 20:23:15

Ezt a formatumot mi vezettuk be a cemp sales house-nal, aminek fenyeben eleg szomoru, hogy utolsokent, emlites szinten szerepelunk ebben a posztban. Szivesen adunk mintakat egyedi roadblock hirdetesrol, illetve esetleg erdemes megnezni a cemp sales house blogot, ahol beszamoltunk a formatum fogadtatasarol is.

hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2012.04.12. 11:45:51

FYI: A HVG 2011 juniusa, a hvg.hu tablagepes verziojanak megjelenese ota kinal Splash Screen tipusu hirdeteseket.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2012.04.12. 16:46:03

nálunk nem tudom, hogy mióta volt xl billboard, de szerintem még bőven itt dolgoztál akkor :)