Twitter-feed

Friss topikok

adserver

Az Adverticum szakmai blogja online hirdetésekről és minden másról, ami ezzel kapcsolatos.

Kövess minket!

twitter_uj_2017_1.png

Facebook

Adverticum on Facebook

Címkék

adatszolgáltatás (1) adatvédelem (2) adex (1) admobile (7) adprofile (3) adserver (52) adstat (4) adszerver (1) adverticum (43) adverticum adserver (1) ad choices (1) ad exchange (1) ajánlás (1) alkalmazás (4) analitika (1) app (3) arc (1) automatizált (1) balatoni emese (1) banner (37) behavioural (1) Berlin (1) beszámoló (1) bevételek (1) big data (1) billboard (2) blog (1) blokkolás (1) böngésző (3) branding (1) cannes (1) célzás (2) célzott adatgyűjtés (1) cemp (2) clickz (1) cookie (3) ct (1) ctr (7) custom logger (1) DAA (1) demográfia (6) desktop (1) digitális (2) digitális mesterkurzus (1) display (14) dmp (1) DNT (2) do not track (3) dsp (1) EDAA (1) előadás (1) eMarketer (1) engagement (5) evomedia (1) e kereskedelem (1) fejtágítás (6) Firefox (1) firefox (1) first-party (1) flash (2) fogalom (3) frequency cap (3) gamification (1) geo (1) globális (1) google chrome (1) gyakoriság (1) hatékonyásg (1) hatékonyság (2) helyzetjelentés (1) hír (10) hirdetés (3) hirdetések (8) hirdető (1) hírek (1) html5 (2) húsvét (1) hvg (1) iab (14) IAB (13) ih2010 (2) image (3) in-app (1) in-banner (1) in-stream (1) infógrafika (1) integrált kommunikáció (2) Interact (1) internet (4) internet explorer (2) internet hungary (3) inventory (1) játék (1) jövő (1) kampány (1) karakterek (1) kitekintés (25) kontextus (3) kreatív (5) kreativitás (2) kreatív verseny (1) külföld (21) különbség (1) kutatás (1) landing page (1) layer (1) lista (1) lokáció (1) m.o.r.e. (1) MAKSZ (1) márkakedveltség (1) marketing (2) marketingeszközök (1) médiaértékesítés (1) mediamind (1) mérés (13) Microsoft (1) MIXX Awards (1) mobil (20) mobilhirdetés (9) mobilmarketing (2) mobil extra (1) more (1) Mozilla (2) MRAID (2) natív (1) native advertising (1) natív hirdetések (2) negyedéves jelentés (1) népszerűség (1) neuromarketing (1) ne kövess (1) nrc (1) oba (1) okoshirdetések (1) online marketing (4) online marketingeszköz (1) online média szakma (2) önszabályozás (1) opt-in (1) opt-out (1) ORMMA (1) plugin (1) post roll (2) pre roll (2) privacy (2) programmatic (5) reakciókövetés (1) real-time (1) reklám (4) reklámdíj (1) reklámköltés (2) reklámpiac (3) reklámtorta (1) remarketing (1) retargeting (2) rich media (13) Rising Stars (2) roadblock (4) roll (1) rtb (2) RTB (1) sanoma (1) search (1) sidekick (1) slider (1) smart data (1) splash screen (2) ssp (1) szegmentálás (1) szem (1) szinkron banner (1) sztenderdizálás (2) táblagép (1) tablet (1) targetálás (28) tervezés (14) tessa wegert (1) third-party cookie (1) tippek (4) top6 (1) toprankblog (1) trading desk (1) trend (3) twitter (1) ügynökségek (1) útmutató (1) VAST (1) vélemény (2) vicces válogatás (1) video (3) video hirdetés (9) video rising stars (1) viselkedés (1) viselkedés alapú targetálás (18) VPAID (1) W3C (2) webanalitika (1) webkamera (1) weboldal (1) Windows 10 (1) Címkefelhő

A CT-k ideje lejárt

2012.01.11. 16:41 | Czipperer Dia | 1 komment

Azonban sajnos ezt még sokan nem ismerik fel, több hirdető még hisz a sikerességükben. Nem látják át a fejlődési irányokat, trendeket.

CT=click through, vagyis átkattintás. Magyarul kiderül a hirdető számára, hányszor kattintottak egy adott reklámra, megtudja, mennyire volt népszerű. De tényleg ezt reprezentálja ez a szám?

Valójában nem teljesen. Sok felmérés kimutatta azt, hogy az emberek többsége nem kattint az egyes hirdetésekre - ahogy erről már volt szó. Általánosságban elmondható, hogy az emberek több mint fele, kb. 60%-uk egyáltalán nem kattint a reklámokra. Akkor mégis hol van itt a siker titka?

Ott, hogy sok ügynökség még mindig CT-alapon vásárol hirdetéseket – derül ki a Médiapiac legfrissebb számából (Halál a CT-re? c.) Mindez azért éri meg nekik, mert ha van egy gyenge kreatív, viszont sok megjelenést szeretnének generálni, ez a megoldás tűnik a legkézenfekvőbbnek. Ebben az esetben kevesen fognak a hirdetésre kattintani, így tovább fut majd (míg eléri a megadott CT-számot) az adott kampány.

Ha azonban a valódi elköteleződés (engagement) elérése a cél, mindez mit sem ér. Attól, hogy kattintanak egy hirdetésre, még nem biztos, hogy interakciót váltott ki a fogyasztóból (vannak véletlen kattintások is), és fordítva: úgy is kiválthat valamiféle reakciót, hogy nem klikkelnek rá.

Az IAB médiaszekciójának vezetője szerint márkaüzeneteket célba juttató kampányoknál nem hatékony megoldás. Itt, ami igazán fontos, hogy a hirdetés élményt generáljon a fogyasztónál, felkeltse érdeklődését (Médiapiac).

A fogyasztói élmény kiváltásánál nem a kattintás számít, hanem az adott kreatív, valamint a megfelelő display típus. Az ezekben rejlő lehetőségeket azonban még sokan nem ismerték fel. Pedig a lényeg nem maga a hirdetés megléte, hanem az, hogy milyen az a reklám, mit képes elérni a felhasználónál.

Gondoljunk csak bele: ha egy reklám mindent elmond számunkra, miért kattintanánk rá? Sok olyan display típus van már, amely olyan komplex üzenetet közöl a userrel, ami elég számára a vásárláshoz, az elköteleződéshez, márkapreferencia kialakításához.

Az Adverticum által is alkalmazott IAB Rising Stars filmstrip és billboard bannerei pont ezt a célt szolgálják. Ezeknek a használatával valóban megvalósulhat az engagement, amely a hirdetők álma.

A látványos formátumok akár trendekké is válhatnak, ahogy Amerikában ez már elkezdődött. Ott például a videóhirdetések tarolnak, a number one pedig az Adverticum által is használt pre-roll. A hirdetők többsége ezt választja online videóreklám esetén (ld. Mediapost, eMarketer).

Elsősorban a beállítódáson kellene változtatni, hiszen hiába a divat, formabontó újdonságok, ha nincs, aki vevő rájuk. Szerencsére nálunk is jelentős (pozitív irányú) elmozdulás tapasztalható ezen a téren, de reméljük a 2012-es még sikeresebb lesz a magyar piacon is.


A bejegyzés trackback címe:

http://adserver.blog.hu/api/trackback/id/tr273537343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

csicsa 2012.01.17. 14:37:40

Próbálj meg magyar szavakat használni, ha már magyarul írsz

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu